Sökning: "upper secondary grades"
Visar resultat 1 - 5 av 65 avhandlingar innehållade orden upper secondary grades.
1. Jag vill ha bra betyg : En etnologisk studie om höga skolresultat och högstadieelevers praktiker
Sammanfattning : This is a thesis on how pupils at lower secondary school achieve high grades at schools with higher results than average. The purpose of the study is to analyse and bring attention to the way ideas, practices and conditions interact and facilitate strong achievements among pupils at lower secondary schools. LÄS MER
2. Godkänd i svenska? : Bedömning och analys av gymnasieelevers texter
Sammanfattning : This thesis deals with the assessment of school texts by students in Swedish upper-secondary school or in the corresponding adult education and concentrates on what differs between the grades Pass and Fail. The 60 texts used in the survey come from the 1997 archives of the national test construction group. LÄS MER
3. Den långa vägen till en jämställd gymnasieskola : Genuspedagogers förståelse av gymnasieskolans jämställdhetsarbete
Sammanfattning : Syftet med studien är att bilda kunskap om genuspedagogikens innehåll och arbetssätt med utgångspunkt tagen i genuspedagogernas erfarenhet. Målet är att kunna generera ny kunskap om hur jämställdhetsarbetet i gymnasieskolan ska kunna fungera och att elever i gymnasieskolan ska kunna bemötas på ett jämställt sätt, oberoende av kön. LÄS MER
4. Skoldemokratins fördolda jämställdhetsproblem : Eleverfarenheter i en könssegregerad gymnasieskola
Sammanfattning : The general question in this dissertation is whether the democracy of schools is carried out in a gender equal manner in Sweden’s gender segregated upper secondary school. Students’ experiences of school democracy are measured using the dimensions of influence, discussion and legal rights. LÄS MER
5. Upper Secondary Education: Access, Choices and Graduation
Sammanfattning : Essay I: We study how Swedish high school students match with programs given their skill endowments at the time of choosing. Using detailed administrative data on high school admissions and earlier school achievement, we construct a multidimensional measure of program match quality, reflecting the extent to which students select into programs with skill requirements that align with their skill portfolio. LÄS MER