Sökning: "upper secondary education"

Visar resultat 16 - 20 av 492 avhandlingar innehållade orden upper secondary education.

  1. 16. Utbildning för hållbar utveckling ur ett lärarperspektiv : Ämnesbundna skillnader i gymnasieskolan

    Författare :Carola Borg; Hans-Olof Höglund; Niklas Gericke; Eva Bergman; Anders Arnqvist; Cecilia Lundholm; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Environmental education; Sustainable development; Teaching for sustainability; Teachers understanding; Upper secondary school; Subject -bound differences; Teaching traditions; Interdisciplinary Approach; Teaching methods; Miljöundervising; Hållbar utveckling; Undervsing för hållbar utveckling; Lärares förståelse; Gymnasieskolan; Ämnesbundna skillnader; Undervsingstraditioner; Ämnesövergripande arbetssätt; Undervsings metoder; Biology; Biologi;

    Sammanfattning : This thesis investigates how teachers from different disciplines understand and implement education for sustainable development in their teaching. A nationwide questionnaire study was conducted with 3229 upper secondary school teachers representing 224 schools in Sweden. LÄS MER

  2. 17. Diskurser och dilemman i gymnasieskolans samhällskunskapsundervisning

    Författare :Evelina Möllenborg; Ninni Wahlström; Andreas Nordin; Johan Sandahl; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Civics; Social studies; Didactics; Citizenship education; Upper secondary school; Curriculum theory; Discursive psychology; Samhällskunskap; Didaktik; Medborgarbildning; Gymnasieskolan; Läroplansteori; Diskurspsykologi; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore, from a critical interpretive perspective, how discourses and ideological dilemmas emerge in upper secondary school teaching in civics in relation to the upper secondary school curriculum Lgy11. The theoretical perspectives and concepts are developed within the frameworks of curriculum theory and discursive psychology. LÄS MER

  3. 18. Samtal om samspel. Kvalitetsuppfattningar i musiklärares dialoger om ensemblespel på gymnasiet

    Författare :Olle Zandén; Bengt Olsson; Airi Rovio Johansson; Petter Dyndahl; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; assessment; criteria; music education; didactics; pedagogy; dialogical theory; upper secondary school; class room ensemble; rock and pop ensemble; teacher professionalisation; Musikvetenskap; Musikundervisning; Ensembler; Gymnasieskolan; Music ¡ Instruction and study; Education; Secondary; High schools;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to analyse music teachers’ collegiate discourses on ensemble playing with regard to dialogically expressed criteria and conceptions of quality, and to relate these criteria and conceptions to the national governing documents for upper secondary ensemble education. The study has two theoretical perspectives, that is, a didactical perspective and a dialogical perspective. LÄS MER

  4. 19. Gymnasieelevers inflytande i centrala undervisningsfrågor

    Författare :Ragnhild Swahn; Kjell Granström; Gunnar Berg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; upper secondary education; vocational education; student influence; student participation; democratic schooling; experience-based education; experience-based learning; elevinflytande; elevansvar; demokratisk skolning; gymnasieskola; yrkesinriktat program; omvårdnadsprogram; erfarenhetsbaserad undervisning; erfarenhetsbaserat lärande; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Ett övergripande mål för gymnasieskolan har länge varit att fostra eleverna till medborgare i ett demokratiskt samhälle. Därför gäller numera att elevernas ansvar för att planera och genomföra sina studier samt deras inflytande på såväl innehåll som arbetssätt skall vara viktiga principer i undervisningen. LÄS MER

  5. 20. Designing for the incorporation of programming in mathematical education : Programming as an instrument for mathematical problem solving

    Författare :Andreas Borg; Kenneth Ruthven; Maria Fahlgren; Chantal Buteau; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics; math; upper secondary; problem solving; programming; coding; instrument; instrumental genesis; education; mathematics education; scheme; matematik; skola; utbildning; problemlösning; programmering; kodning; instrument; instrumental genes; utbildning; matematikdidaktik; schema; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Matematikdidaktik; Mathematics didactics;

    Sammanfattning : This study explored Swedish upper secondary school students’ use of programming for mathematical purposes. The aim of the study was to investigate the process through which students learn how to use a programming environment as a technical artefact during mathematical problem solving and how the orchestration of such learning situations could facilitate this process. LÄS MER