Sökning: "upper elementary school"

Visar resultat 6 - 9 av 9 avhandlingar innehållade orden upper elementary school.

  1. 6. Relativa betyg : några empiriska studier och en teoretisk genomgång i ett historiskt perspektiv

    Författare :Håkan Andersson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Group-referenced marks; norm-referenced marks; criterion-referenced marks; marks; grades; grading; selection; employment qualifications; merits; Relativa betyg; grupprelaterade betyg; normrelaterade betyg; målrelaterade betyg; kriterierelaterade betyg; betyg; urval; anställningsmeriter; meriter;

    Sammanfattning : Denna avhandling, som i huvudsak är resultatet av ett projekt finansierat av Skolöverstyrelsen, består av fem delstudier (I-V) utförda under åren 1977-1991 samt en sammanfattande analysdel (VI). Avhandlingens syfte är att studera det unika svenska relativa betygssystemet, som infördes på försök i folkskolan i början av 1940-talet för att senare permanentas och även införas i enhets- och grundskolan samt slutligen även i gymnasiet. LÄS MER

  2. 7. Structure and methods of teaching in economic subjects : a comparative study of six countries towards models for curriculum development

    Författare :Olle Westas; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The study aims at exploring international experience about methods of teaching general business/economic subjects and elementary accounting, with a special emphasis on the problem of structure, as to the upper secondary school level. It aims also at comparatively studying this experience and at developing curriculum models, based on the comparison, for structure (defined as the set of fundamental questions applied to the data of the subject for the learner to reflect upon) in teaching learning. LÄS MER

  3. 8. Raising Voices : Singing repertoire and practices in Swedish schools

    Författare :David Johnson; Lärare (Musikhögskolan); []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Singing; Repertoire; Children; Schools; Survey; Ethnomusicology; Cantometrics; Microevolution;

    Sammanfattning : This doctoral study aims to (i) investigate current song repertoire and singing practices in Swedish elementary school music education and (ii) to critically assess what factors may be seen to affect singing practices and repertoire choice. It looks to map out how much young students are singing in the general music classroom, what they sing, and how they sing, and to discuss possible implications for pedagogical practice from an ethnomusicological perspective. LÄS MER

  4. 9. Matematiklärares målkommunikation : En jämförelse av elevernas uppfattningar, lärarens beskrivningar och den realiserade undervisningen

    Författare :Lena Heikka; Ola Helenius; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics Education; Matematik och lärande;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore Swedish upper elementary school students’experiences of mathematics teachers’ assessment practices, with a focus on educationalgoals communicated between the teacher and the class. In this study, students’experiences in three cases are viewed from a holistic perspective, by adapting Visualmodel of the curriculum policy, design and enactment system by Remillards and Heck(2014) to a Swedish context. LÄS MER