Sökning: "upbringing"

Visar resultat 1 - 5 av 70 avhandlingar innehållade ordet upbringing.

  1. 1. Barn, föräldrar och idrott En intervjustudie om fostran inom fotboll och golf

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Staffan Karp; Umeå universitet.; [2000]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; family; golf; meaning of sport; parents; upbringing; soccer; society;

    Sammanfattning : The purpose of this work is to describe and understand the significance of sports for children active in sports, their parents, and family. I am interested in how daily sports practice is understood by children active in sports and their parents and what sports mean for upbringing of children and young people. LÄS MER

  2. 2. Fostran i förskolan

    Detta är en avhandling från Göteborg : University of Gothenburg

    Författare :Airi Bigsten; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2015]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Upbringing; relational; uniqueness; order; existence; lifeworld; preschool;

    Sammanfattning : The purpose of the current study is to generate knowledge about the preschool teacher’s incitements to action in the work they conduct around the upbringing of children, as well as how preschool teachers experience their own actions in interactions with children. The current study adopts a phenomenological lifeworld approach (Merleau- Ponty, 1962/2006; Schütz, 1966). LÄS MER

  3. 3. Barns ”växa vilt” och vuxnas vilja att forma Formell och informell socialisation i en muslimsk skola

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Åsa Aretun; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2007]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School ethnography; sociology of childhood; age; socialisation; upbringing; religious education; Muslim schools; cultural politics; Skoletnografi; barndomssociologi; ålder; socialisation; uppfostran; konfessionell utbildning; muslimska skolor; kulturpolitik; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Children; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Barn;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to examine how children as social beings and actors form themselves within the framework of a school institution that adults have set up in order to shape them in deliberate ways through nurturing education. The study is based on long-term fieldwork in a Muslim faith school in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Föräldraskap mellan styrning och samhällsomvandling : En studie av syn på föräldrar och relation mellan familj och samhälle under perioden 1957-1997

    Detta är en avhandling från Stockholm : HLS Förlag

    Författare :Lee Gleichmann; Stockholms universitet.; [2004]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; parenting; parents; parental training; upbringing; governance; family; social control; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik;

    Sammanfattning : The present study sought to illustrate how the way parents were viewed was expressed, and how it developed between 1957 and 1997, as seen from child-health-care recordcard material, a professional journal and public reports on instruction for parents. The study also describes and analyses the relationship between family and society during the same period. LÄS MER

  5. 5. Ledarna och barnidrotten Idrottsledarnas syn på idrott, barn och fostran

    Detta är en avhandling från Stockholms universitets förlag

    Författare :Karin Redelius; GIH. Gymnastik- och idrottshögskolan; Stockholms universitet.; [2002]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; child and youth sports; sports leaders; coach; upbringing; Bourdieu; habitus; symbolic capital; gender; Skolidrott; pedagogik; Idrottsledare; genusaspekter; Idrott; Idrottsundervisning; Barn och idrott; Ungdomsidrott;

    Sammanfattning : An important premise for the study is the pedagogic importance of sports, that children and youth via sports and its leaders consciously and unconsciously incorporate and teach themselves skills, habits and knowledge as well as norms and values. Another premise is that sports leaders, like other teachers and leaders, work in a time where new conditions prevail for children’s upbringing and for the role as a leader. LÄS MER