Sökning: "truancy from student and school"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden truancy from student and school.

  1. 1. Skolk ur elevernas och skolans perspektiv : En intervju- och dokumentstudie

    Författare :Anne-Sofie Strand; Mats Granlund; Elisabet Cedersund; Héctor Pérez Prieto; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Studierna genomfördes på två högstadieskolor i en kommun med cirka 30 000 invånare i södra Sverige med 90 ungdomar som hade 30 procent eller mer i ogiltig frånvaro. Fokus i avhandlingen ligger på eleverna som en del av skolsystemet. LÄS MER

  2. 2. ”Man är ju typ elev, fast på avstånd” : problematisk skolfrånvaro ur elevers, föräldrars och skolpersonals perspektiv

    Författare :Tobias Forsell; Lisbeth Lundahl; Per-Åke Rosvall; Alerby Eva; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Problematic school absenteeism; truancy; school refusal; drop-out; Bronfenbrenner; school attendance; school reintegration; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the thesis is to increase the knowledge of problematic school absenteeism by focusing on factors and processes contributing to this phenomenon in compulsory school, but also to identify what helps turningabsenteeism into increased school attendance. The thesis uses Kearney’s (2008a) definition of problematic school absenteeism: absences that adversely affect the student’s social and cognitive development, and mental wellbeing. LÄS MER

  3. 3. A Mechanism Approach to the Sociology of Teachers’ and Students’ Actions: Teaching Practice, Student Disengagement and Instructional Materials

    Författare :Olof Reichenberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sociology of Education; Social Mechanisms;

    Sammanfattning : The overall purpose of this dissertation is to describe and explain teachers’ and students’ actions related to instruction in compulsory education classrooms in Sweden. In order to approach these issues, I will focus on social mechanisms (processes) that can explain teachers’ and students’ actions in the classroom. LÄS MER