Sökning: "torv"
Visar resultat 1 - 5 av 20 avhandlingar innehållade ordet torv.
1. Stabilisering av torv : olika faktorers inverkan på stabiliseringseffekten
Sammanfattning : Torvmarker är sättningskänsliga och ej lämpliga att bygga på. Om en väg eller järnväg ska byggas över torvmark måste åtgärder vidtas för att förstärka undergrunden. En metod som har börjat användas de senaste åren är masstabilisering, där ett stabiliseringsmedel blandas ner i torven för att öka dess hållfasthet. LÄS MER
2. Microbial Communities in Boreal Peatlands : Responses to Climate Change and Atmospheric Nitrogen and Sulfur Depositions
Sammanfattning : Myrmarker har en stor roll i regleringen av den globala kolbalansen och koncentrationerna av koldioxid och metan i atmosfären, vilket gör dem till speciellt viktiga ekosystem ur ett klimatförandringsperspektiv. Förändringar av myrmarker genom naturlig utveckling eller antropogen påverkan kan därför få långtgående störningar av myrars klimatreglerande funktion. LÄS MER
3. Co-firing animal waste, sludge, residue wood, peat and forest fuels in a 50MWth CFB boiler : ash transformation, availability and process improvements
Sammanfattning : The direct variable costs for heat and electricity production based on solid biomass fuel combustion is approximately 3-5 times lower than the costs in a fossil fuel-oil based boiler in Sweden. In addition waste derived biomass fuels are typically much cheaper than biomass not classified as waste. LÄS MER
4. Activity concentrations of radionuclides in energy production from peat, wood chips and straw
Sammanfattning : In this thesis quantitative analyses of radionuclide concentrations in bioenergy fuels such as peat, wood chips and straw are presented. For comparison a brief description is included of radionuclide concentrations and radiation doses from other sources of power and also from some industrial applications. LÄS MER
5. Mass Stabilization, Stability and Settlement in Mass Stabilized Peat
Sammanfattning : Peat is badly suited as a base for road and railway embankments due to its geotechnical properties. The usual procedure has been, therefore, to excavate peat and replace it with blasted rock. LÄS MER