Sökning: "tolkningsutrymme"

Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet tolkningsutrymme.

  1. 1. EG-domstolens tolkningsutrymme : om förhållandet mellan normstruktur, kompetensfördelning och tolkningsutrymme i EG-rätten

    Författare :Ola Wiklund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Europeiska gemenskaperna. Domstolen;

    Sammanfattning : The study deals with the judicial discretion of the European Court of Justice (the ECJ). Judicial discretion means the authority vested in a person who applies law to make a choice between two or more conceivable alternatives. LÄS MER

  2. 2. Ambiguity at the heart of design work : Sensing and negotiating ambiguity in knowledge-creation work

    Författare :Charlotta Linse; Mats Engwall; Anna Jerbrant; Patrícia Cristina do Nascimento Souto; Roberto Verganti; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ambiguity; negotiating activities; design work; NPD; knowledge-creation work; practice epistemology; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Engineering and Management;

    Sammanfattning : Ambiguities have long intrigued design and new product development (NPD) researchers: The fascination seems rooted in an endeavor to understand how design outcomes may be created despite the ambiguous nature of such work. There are several classic contributions on how to categorize, avoid and approach ambiguities. LÄS MER

  3. 3. - Snälla du! Kan du sätta dig? : om vägledning i förskolan

    Författare :Anna Rantala; Gun-Marie Frånberg; Camilla Hällgren; Maj Asplund Carlsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; förskola; vägledning; fostran; makt; disciplinering; normalisering; sanningsregimer; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande avhandling är att fördjupa kunskapen om hur fostran gestaltas i förskolan. Det empiriska materialet som ligger till grund för resultaten består av videoobservationer där dagligen återkommande situationer har dokumenterats vid två svenska förskolor. Analyserna tar en utgångspunkt i Foucaults teorier om makt. LÄS MER

  4. 4. REFORMERS PÅVERKAN PÅ LÄRARES UNDERVISNING I GRUNDSKOLAN OCH FÖRSKOLAN : En läroplansteoretisk studie om undervisningsuppdraget och lärarrollen i förändring

    Författare :Benita Berg; Eva Ärlemalm-Hagsér; Jan Olsson; Karin Franzén; Christian Eidevald; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; förskola; grundskola; läroplan; matematik; reformer; undervisning; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to use a curriculum theoretical perspective to contrib­ute knowledge about the impact of recent reforms on teachers’/preschool teachers’ teaching, with a special focus on mathematics. The thesis takes its starting point in a licentiate thesis that was completed in 2014. LÄS MER

  5. 5. Relational creativity : what can participatory art do for higher education?

    Författare :Sol Morén; Simon Lindgren; Thomas von Wachenfeldt; Fernando Hernádez-Hernández; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; creativity; relational creativity; higher education; participatory art; visual arts; fine arts; arts-based research; participatory design; design for learning; sociotechnical design; educational design research; future education; rethinking education; sustainable development;

    Sammanfattning : Why research creativity in higher education? Creativity is regarded as a key competence for future education by the European Union as well as by UNESCO, and my wish is to contribute to this contemporary global agenda of rethinking education. Creativity is central for complex problem- solving and we need to rethink education to facilitate for our future citizens to develop creativity, to be able to meet our interconnected world's urgent need for sustainable development. LÄS MER