Sökning: "tid"
Visar resultat 16 - 20 av 2286 avhandlingar innehållade ordet tid.
16. En kluven tid? : En studie av idéer och föreställningar om vetenskap och kunskap i Stiftelsen för miljöstrategisk forskning, MISTRA
Sammanfattning : During the 1990's an increased debate concerning a new way of funding, organising and doing research is discernible. Characteristic elements in this are: collaboration between university and industry, context of application, user orientation and interdisciplinarity. LÄS MER
17. Tid till förfogande : Förändrad användning och fördelning av undervisningstid i grundskolans senare år?
Sammanfattning : The Swedish education system has undergone decentralisation and deregulation since the late 1970s. The 1999 parliamentary resolution for a 5-year experiment of increased school autonomy in time allocation, was a late step in this development. LÄS MER
18. Tid för reformering : Försöksverksamheten med slopad timplan i grundskolan
Sammanfattning : In 1999, the Swedish Parliament decided to launch an experiment to test the idea of replacing, at the compulsory educational level, the national time schedule with localized control of schedules. This was in keeping with strategies of deregulation, decentralisation and increased local autonomy that had dominated Swedish education policy, particularly since the 1990s. LÄS MER
19. Omsorg under förhandling : - om tid, behov och kön i en föränderlig hemtjänstverksamhet
Sammanfattning : The Swedish welfare state, and public elderly care of today in particular, is under transformation in many respects. Organisational restructuring, such as downsizing and new forms of organisation, mainly influenced by New Public Management, are some of the factors that have affected home care service. LÄS MER
20. ”Mellanklass kan man kalla det” : Om tid och meningsskapande vid övergången från förskoleklass till årskurs ett
Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att undersöka övergången från förskoleklass till årskurs ett och hur barn lär känna och skapar mening om vad skola och förskoleklass är. Detta görs genom att studera hur övergången från förskoleklass till årskurs ett markeras genom olika aktiviteter och de processer i vilka barn tillsammans med andra barn, lärare och kontext skapar mening kring övergången. LÄS MER