Sökning: "thematic analysis focus group"
Visar resultat 1 - 5 av 103 avhandlingar innehållade orden thematic analysis focus group.
1. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar
Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER
2. Conditions for relatives' involvement in nursing homes
Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to describe and analyse how the involvement of relatives is conditioned in nursing homes from different critical perspectives. Gender perspectives, discourse analysis and intersectional theory are applied, based on social constructionist ontology. LÄS MER
3. The Dynamics of Extratextual Translatorship in Contemporary Sweden : A Mixed Methods Approach
Sammanfattning : This thesis is concerned with Swedish translators and the society in which they work. It begins with an exploration of the concept of translatorship, leading up to a three-part distinction of 1) textual translatorship, 2) paratextual translatorship, and 3) extratextual translatorship. LÄS MER
4. Epidemiological aspects of drug-related vitamin D deficiency and osteoporotic fractures
Sammanfattning : Background: Vitamin D deficiency, secondary osteoporosis and low-energy fractures (LEF) as side effects of specific drugs were first described more than half a century ago. These effects are recognized in guidelines where patients prescribed risk drugs are recommended follow-up with testing and supplementation. LÄS MER
5. Fysik, lärande samtal och genus. : En studie av gymnasieelevers gruppdiskussioner i fysik
Sammanfattning : This thesis investigates how students in upper secondary school solve problems and discuss physics in small groups. The study examines how gender, knowledge in physics and the image of the subject physics are constructed in the students’ conversation and how these processes are related to each other. LÄS MER