Sökning: "the environment"
Visar resultat 21 - 25 av 94 avhandlingar innehållade orden the environment.
21. "Logik i matematik" : en studie i teori och praktik om Gudrun Malmers datorprogram
Sammanfattning : Att jobba konkret för att nå det abstrakta tänkandet är något som vi prioriterar i vår undervisning. Grunden för all matematik är förståelsen, om inte kunskapen och förståelsen finns är det en omöjlighet att gå vidare. Vi tror att förståelsen stärks genom att man använder sig av olika material och metoder. LÄS MER
22. Kunskapssociologi - Att designa en studie i skärningspunkten mellan policy, teori och praktik
Sammanfattning : Detta kapitel ger en introduktion till kunskapssociologi och Basil Bernsteins pedagogiska teori. Syftet är att tillhandahålla analytiska verktyg för att designa studier som berör utformning, organisation, innehållet och styrning av formella undervisningspraktiker där även förskolans didaktik och praktik ingår... LÄS MER
23. Forskningscirkeln på Augustenborgsskolan
Sammanfattning : Kapitlet handlar om hur forskningscirkeln genomfördes, vad som fokuserades under de olika terminer som cirkeln varade och vilken litteratur som lästes. Processen om hur de olika lärarnas forskningsprojekt växte fram beskrivs... LÄS MER
24. Arbetsintegrerat lärande i praktiken : integration av teori och praktik i en verksamhetsförlagd sjuksköterskeutbildning
Sammanfattning : Föreliggande rapport är en utvärdering av en treårig sjuksköterskeutbildning där såväl de teoretiska som praktiska delarna av utbildningen är förlagda till olika institutioner inom hälso- och sjukvården. Syftet med projektet var dels att utveckla en utbildning som bättre svarar mot de nya krav som ställs på vårdpersonal i en föränderlig vårdverksamhet, dels att tillägna sig kunskap om de lärprocesser studenter genomgår under sin utildning och hur dessa svarar mot kraven på en professionell yrkesroll. LÄS MER
25. Studentaktiv undervisning - Storyline i lärarutbildningen
Sammanfattning : Studentaktiv undervisning - Storyline i lärarutbildningen Storyline Ett arbete med storyline innebär ett didaktiskt ställningstagande som bygger på delaktighet och meningsskapande och där skapande processer får stort utrymme i såväl kunskapssökande, samspel och redovisning. Det är en metod som bjuder in olika metoder som exempelvis casemetod, PBL och estetiska arbetsformer. LÄS MER