Sökning: "the didactic triangle"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden the didactic triangle.

  1. 1. Lärares digitala didaktik : En tematisk livshistorieansats om lärares didaktiska övertygelser, överväganden och val av digitala resurser

    Författare :Lena Gleisner Villasmil; Eva Hultin; Matilda Wiklund; Dan Åkerlund; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teachers’ life history; digital didactic; teachers’ beliefs; digital artefacts; school digitalization; sociocultural; didactic triangle; Utbildning och lärande; Education and Learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge from a close teachers’ perspective on how teachers' considerations and choice of digital artefactsfor teaching are related to didactic beliefs that are shaped and changed over time in teacher's professional life. A thematic life history approach is used in combination with a socio-cultural perspective and didactic starting points. LÄS MER

  2. 2. Supporting Learning and Teaching of Chemistry in the Undergraduate Classroom

    Författare :Ilana A. Manneh; Karim Hamza; Carl-Johan Rundgren; Lars Eriksson; Ingo Eilks; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; undergraduate chemistry education; learning and teaching processes; didactic triangle; chemical bonding; tutor-student interaction; practical epistemology analysis; continuity; progression; purposes; naturvetenskapsämnenas didaktik; Science Education;

    Sammanfattning : There is agreement in research about the need to find better ways of teaching chemistry to enhance students’ understanding. This thesis aims to contribute to the understanding of how we better support teaching and learning of undergraduate chemistry to make it meaningful and intelligible for students from the outset. LÄS MER

  3. 3. Bedömning för vilket lärande? : En studie av vad bedömning för lärande blir och gör i ämnet idrott och hälsa

    Författare :Björn Tolgfors; Marie Öhman; Mikael Quennerstedt; Jörgen Tholin; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Assessment for learning AfL ; formative assessment; physical education and health PEH ; governmentality; performativity; the didactic triangle; Sports Science; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation deals with the didactic consequences of assessment for learning (AfL) in the subject of physical education and health (PEH) at three upper secondary schools in Sweden. The purpose of the study is to investigate how assessment for learning is realised in PEH and what triadic relations between the teacher, student and subject content are established in the formative assessment practice. LÄS MER

  4. 4. Styrning som stöttning : en etnografisk fallstudie om en högstadielärares didaktiska ledarskap som stödstruktur för språk- och kunskapsutveckling

    Författare :Hanna Simola; Eva Sundgren; Karin Sheikhi; Lise Iversen Kulbrandstad; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; didactical leadership; the teacher’s leadership; leadership in the classroom; language- and knowledge-development working methods; scaffolding; the nearest development zone; interaction; positive learning climate; educational conditions of multilingual and newly-arrived pupils; didaktiskt ledarskap; lärarens ledarskap; ledarskap i klassrummet; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt; stöttning; den närmaste utvecklingszonen; interaktion; positivt lärandeklimat; flerspråkiga och nyanlända elevers utbildningsvillkor; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : I den här licentiatuppsatsen undersöks en lärares arbete med språk- och kunskapsutveckling i ett högstadieklassrum. Syftet är att belysa betydelsen av det didaktiska ledarskapet i undervisningen av nyanlända och flerspråkiga elever. LÄS MER

  5. 5. Smak för hållbar mat? : Undervisning för hållbar matkonsumtion i Hem- och konsumentkunskap

    Författare :Lolita Gelinder; Päivi Palojoki; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Home economics; Home and consumer studies; sustainable food consumption; foodwork; transactional perspective on taste; Curriculum Studies; Didaktik;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to contribute knowledge about teaching and learning for sustainable food consumption in the Swedish school subject Home and consumer studies. Four research questions have guided this investigation: I. LÄS MER