Sökning: "textanalys metoder och innehållsanalys"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden textanalys metoder och innehållsanalys.

  1. 1. Automated Text Analysis of Online Content in Marketing : Dictionray-Based Methods and Artificial Intelligence

    Författare :Christine Pitt; Esmail Salehi-Sangari; Julie Tinson; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Automated text analysis; content analysis; artificial intelligence-based tools; dictionary-based tools; marketing focus activity ies ; creation; experience; Automatiserad textanalys; innehållsanalys; artificiella intelligens-baserade verktyg; ordbok-baserade verktyg; marknadsfokusaktivitet er ; skapande; erfarenhet; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Economics and Management;

    Sammanfattning : Far more than products or services, words are the most fundamental element in the exchanges between sellers and buyers. Understanding the words that constitute the text that is created when sellers and buyers interact with each other is therefore critical for marketing decision makers. LÄS MER

  2. 2. Textanalys av VD-brev - med fokus på ansvar och öppenhet

    Författare :Kristina Jonäll; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Denna studie prövar två textanalysmetoders lämplighet avseende undersökningar om hur övertygande texter i VD-brev är. VD-brev är den del av årsredovisningen läsare ägnar störst intresse och som många forskare klassar som ett av de viktigaste beslutsunderlagen för investerare. Motiven till undersökningen är av två slag. LÄS MER

  3. 3. Patterns of corporate visual selfrepresentation in accounting narratives

    Författare :Emelie Eriksson; Alf Westelius; Carl-Johan Petri; Bino Catasus; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; visual research; self-representation; diagrams; accounting narrative; corporate reporting; public disclosure; business models; semiotics; annual report; Ericsson; visuell forskning; visuella metoder; självrepresentation; diagram; externredovisning; affärsmodell; semiotik; årsredovisning; Ericsson; Economic Information Systems; Ekonomiska informationssystem;

    Sammanfattning : This dissertation deals with firms’ visual and pre-visual self-representations in accounting narratives. Self-representations are those descriptions about the company that firms include in accounting narratives to convey the current standings and their identity. LÄS MER