Sökning: "text engage"

Visar resultat 1 - 5 av 42 avhandlingar innehållade orden text engage.

  1. 1. Automated Text Analysis of Online Content in Marketing : Dictionray-Based Methods and Artificial Intelligence

    Författare :Christine Pitt; Esmail Salehi-Sangari; Julie Tinson; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Automated text analysis; content analysis; artificial intelligence-based tools; dictionary-based tools; marketing focus activity ies ; creation; experience; Automatiserad textanalys; innehållsanalys; artificiella intelligens-baserade verktyg; ordbok-baserade verktyg; marknadsfokusaktivitet er ; skapande; erfarenhet; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Economics and Management;

    Sammanfattning : Far more than products or services, words are the most fundamental element in the exchanges between sellers and buyers. Understanding the words that constitute the text that is created when sellers and buyers interact with each other is therefore critical for marketing decision makers. LÄS MER

  2. 2. Developmental aspects of text production in writing and speech

    Författare :Victoria Johansson; Sven Strömqvist; Lunds universitet; []
    Nyckelord :HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANIORA; HUMANITIES; Writing; speaking; writing development; cognitive aspects of writing; keystroke logging; genre development;

    Sammanfattning : This thesis aims at describing the developmental patterns of text production in four text types: spoken and written narrative texts, and spoken and written expository texts (n=316), produced by four age groups: 10-year-olds, 13-year-olds, 17-year-olds and university students (n=79). It explores material from an experimental study with a cross-sectional design comprising spoken texts recorded on video and written texts recorded by means of keystroke logging, which makes it possible to investigate the real-time process of written text production. LÄS MER

  3. 3. Developmental Aspects of Text Production in Writing and Speech

    Författare :Victoria Johansson; Allmän språkvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; working memory; writing processes; expository; narrative; genre; keystroke logging; development in speech and writing; expertise; cognitive load; pauses in writing;

    Sammanfattning : This thesis aims at describing the developmental patterns of text production in four text types: spoken and written narrative texts, and spoken and written expository texts (n=316), produced by four age groups: 10-year-olds, 13-year-olds, 17-year-olds and university students (n=79). It explores material from an experimental study with a cross-sectional design comprising spoken texts recorded on video and written texts recorded by means of keystroke logging, which makes it possible to investigate the real-time process of written text production. LÄS MER

  4. 4. Ungdomars dagliga interaktion : En språkvetenskaplig studie av sex gymnasieungdomars bruk av tal, skrift och interaktionsmedier

    Författare :Theres Bellander; Britt-Louise Gunnarsson; Anna-Malin Karlsson; Per Ledin; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; young people; interaction; text messaging; Internet chat; talk; home; school; leisure; linguistic resources; activity analysis; sociolinguistics; Scandinavian languages; Nordiska språk; Nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : This thesis explores young people's interaction with different individuals through a variety of media. Three girls and three boys aged 16–18, from an urban school, a rural school and a suburban school, were each observed for a week, at school, at home and during leisure activities. LÄS MER

  5. 5. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor

    Författare :Teresa Elkin Postila; Anna Palmer; Linnea Bodén; Cecilia Åsberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; posthumanist intervention study; early childhood education; multidisciplinarity; connoisseurs; storytelling; environmental issues; water; posthumanistisk interventionsstudie; förskoledidaktik; kännare; mångdisciplinäritet; berättande; miljöfrågor; vatten; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER