Sökning: "technology school education"

Visar resultat 6 - 10 av 237 avhandlingar innehållade orden technology school education.

  1. 6. Technological knowledge and technology education

    Författare :Per Norström; Sven Ove Hansson; Per Sandin; Peter Kroes; KTH; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; philosophy of technology; epistemology of technology; technology education; technological knowledge; rule of thumb; explanation; Filosofi; Philosophy;

    Sammanfattning : Technological knowledge is of many different kinds, from experience-based know-how in the crafts to science-based knowledge in modern engineering. It is inherently oriented towards being useful in technological activities, such as manufacturing and engineering design. LÄS MER

  2. 7. Teknik och genus i skapandet av gymnasieskolans teknikprogram : Översättningar och gränsarbete på tre nivåer

    Författare :Merith Fröberg; Boel Berner; Johanna Esseveld; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Boundary work; curriculum change; gender; technology; technology education; technology programme; translations; upper secondary school; Genus; gränsarbete; gymnasieskola; läroplansförändring; teknik; teknikprogrammet; teknisk utbildning; översättningar; Technology and social change; Teknik och social förändring;

    Sammanfattning : Under 1990-talet uppmärksammade politiker och tekniskt näringsliv att antaletelever på teknisk gymnasieutbildning hade minskat kraftigt. Detta befarades kunna leda till brist på utbildade tekniker och ingenjörer och i förlängningen äventyra landets ekonomi. LÄS MER

  3. 8. To know a subject - Teachers' views about the subject of technology : How the subject of technology is described and approached by teachers in the lower secondary school

    Författare :Birgit Fahrman; Inga-Britt Skogh; Lena Gumaelius; Per Norström; Kilbrink Nina; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technology education; experienced technology teachers; novice technology teachers; compulsory school; Teknikvetenskapens lärande och kommunikation; Education and Communication in the Technological Sciences; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : For teaching to be successful, teachers must be well-educated and have knowledge in many different fields. With a combination of solid subject knowledge, good teaching skills and the ability to balance these qualities, teachers can support students’ learning. LÄS MER

  4. 9. Talet om tekniska system : förväntningar, traditioner och skolverkligheter

    Författare :Claes Klasander; Thomas Ginner; Jan-Erik Hagberg; Thomas Kaiserfeld; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technological systems; education; school; subject content; text books; teachers; curriculum; technology; companion meanings; Tekniska system; undervisning; grundskola; teknikämnet; kursplaner; läromedel; lärare; ämnesinnehåll; teknik; följemeningar;

    Sammanfattning : I samhället uppmärksammas tekniken för sin ökande komplexitet och systemiska karaktär. l vilken mån avspeglar sig detta i skolans teknikämne? Denna avhandling berör undervisning om tekniska system i ett skolperspektiv, med det huvudsakliga syftet att undersöka hur undervisning om tekniska system tas upp till behandling i skolan. LÄS MER

  5. 10. Politics of Contemporary Education Policy : The case of programming in the Swedish curriculum

    Författare :Anthemis Raptopoulou; Tore West; Jonas Gustafsson; Ulrika Bennerstedt; Neil Selwyn; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; policy; politics; education policy; educational technology; digitalization of education; programming; coding; policy networks; network ethnography; critical discourse analysis; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : In recent years, computer programming has been introduced into school curricula in several national education systems across the world making it a key issue on the education policy agenda. In March 2017, the Swedish Government announced their decision to introduce programming as a mandatory teaching element as of the first grade of primary school. LÄS MER