Sökning: "teater för barn"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden teater för barn.
1. Skådespelaren i barnteatern : utmaningar för oss som spelar teater för barn och unga : en doktorsavhandling i praktisk kunskap
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att visa på den komplexitet som skådespelarens arbete med teater för barn och unga innebär. Avhandlingstexten utgår från en kritisk granskning av min egen professionella erfarenhet av att spela teater för barn och unga. LÄS MER
2. Att växa sidledes : Tematik, barnsyn och konstnärlig gestaltning i Suzanne Ostens scenkonst för unga
Sammanfattning : The aim of this thesis is to highlight and discuss the artistic force, potential and significance of performing arts for children and young audiences through the example of the work by Suzanne Osten. The focus of this research is on themes, notions of the child and artistic expressions and strategies. LÄS MER
3. Öppna världar, slutna rum : Om status och barnkulturpolitik i scenkonstens vardagspraktik
Sammanfattning : This doctoral thesis is about child culture and status, power and social relations in everyday practice. The aim is to explore the everyday practice within the production of performing arts and problematize what is at stake in the practice with regard to child culture as an artistic field. LÄS MER
4. Dom stökar och bråkar och kastar sten. Iscensättning och hybridisering av dominerande diskurser i Backa Teaters uppsättningar Lille kung Mattias, Gangs of Gothenburg och 5boys.com
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to examine whether or not, and, if so, how Backa Theatre’s stage art contributes to the questioning of norms concerning children and young people by subversive representation of the young. The study investigates the dominant discourses of “children as citizens”, “the young gang member” and “boys and masculinity” that are staged and hybridized in the productions of Lille kung Mattias (Little King Matt) and Gangs of Gothenburg, directed by Mattias Andersson and 5boys. LÄS MER
5. Hur arbetar förskollärare med bild? : en studie av fem förskollärare som leder barn i bildaktiviteter
Sammanfattning : .... LÄS MER