Sökning: "teachers´work"

Visar resultat 11 - 15 av 80 avhandlingar innehållade ordet teachers´work.

  1. 11. Lärares arbete och kunskapsbildning : Utmaningar och inviter i den vardagliga praktiken

    Författare :Ann-Sofi Wedin; Glenn Hultman; Ingrid Carlgren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; context; ethnography; knowledge creation; learning; teachers´knowledge; teachers´work; teaching; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to enlarge knowledge concerning teachers´ knowledge creation in their everyday practices. Of central importance are questions concerned with what a teacher’s daily work looks like, to what areas does the knowledge a teacher develops in her/his daily work belong and what is their content. LÄS MER

  2. 12. The Potential and Challenges of the Use of Dynamic Software in Upper Secondary Mathematics : Students’ and Teachers’ Work with Integrals in GeoGebra Based Environments

    Författare :Sanela Mehanovic; Per Jönsson; Morten Blomhøj; Per-Eskil Persson; Morten Misfeldt; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; MATHEMATICS; MATEMATIK;

    Sammanfattning : An introduction of computer software into mathematics classrooms makes the didactical situation more complex compared with previous learning environments (Blomhøj, 2005). A technological tool becoming a mathematic work tool in the hands of the students is a process that has turned up unexpectedly complex (Artigue, 2002). LÄS MER

  3. 13. Det bästa av två världar : Förskollärares arbete med digitala och analoga resurser i förskolans STEM-undervisning

    Författare :Anna Otterborn; Bodil Sundberg; Konrad Schönborn; Andreas Redfors; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitalization; Preschool teachers; Multidimensional STEM teaching; Analog and digital resources; Science; Technology; Programming; Digital tablets; Digitalisering; Förskollärare; Multidimensionell STEM-undervisning; Analoga och digitala resurser; Naturvetenskap; Teknik; Programmering; Datorplattor;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker hur erfarna förskollärare integrerar digitala och analoga verktyg i sin undervisning. Avhandlingen fokuserar på så kallad STEM-undervisning där ämnesområdena naturvetenskap (science), teknik (technology), ingenjörsvetenskap (engineering) och matematik (mathematics) integreras. LÄS MER

  4. 14. Lärares arbetsglädje : Betydelsen av emotionell närvaro i det pedagogiska arbetet

    Författare :Anna-Carin Bredmar; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher; work enjoyment ; joy; emotions; pedagogical relations. teacher knowledge; emotional responsiveness; lifeworld phenomenology; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore teachers’ ‘work enjoyment’ and thereby deepening our understanding of teachers’ work and professionality. Positive emotions in teachers’ work are an underestimated and under-researched dimension of teacher practise and professionality. LÄS MER

  5. 15. Lärares roll och utmaningar i arbetet med barns tidiga skolövergångar

    Författare :Therese Welén; Tina Hellblom-Thibblin; Gunilla Sandberg; Susanne Thulin; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : In educational settings transitions are significant events in a child’s learning and development. That children encounter new contexts and transitions within and between different types of schooling and pedagogical levels may be seen as a natural part of both life and the educational period. LÄS MER