Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Avbildande verbkonstruktioner i svenskt teckenspråk : Handformskategorier inom "Cut and Break"-domänen
Sammanfattning : .... LÄS MER
2. "Cut and Break"-beskrivningar i svenskt teckenspråk : Barns och vuxnas avbildande verbkonstruktioner
Sammanfattning : Previous studies on children’s acquisition of depicting verbs in signed languages have chiefly studied the use of classifiers in verbs of motion and location, particularly the order in which the different classes of handshape are acquired. The age of the children in these studies have ranged from age three to thirteen, and an important finding has been that classifier constructions are not fully acquired until early adolescence. LÄS MER
3. Signs of Acquiring Bimodal Bilingualism Differently : A Longitudinal Case Study of Mediating a Deaf and a Hearing Twin in a Deaf Family
Sammanfattning : This dissertation based on a case study explores the acquisition and the guidance of Swedish Sign Language and spoken Swedish over a span of seven years. Interactions between a pair of fraternal twins, one deaf and one hearing, and their Deaf[1] family were video-observed within the home setting. LÄS MER
4. Tecken av betydelse : En studie av dialog i ett multimodalt, teckenspråkigt tvåspråkigt NO-klassrum
Sammanfattning : Ett gemensamt meningsskapande i skolans naturvetenskapliga klassrum förutsätter en interaktion som i allt högre grad kommer att präglas av ett naturvetenskapligt språkbruk. Utvecklingen av ett naturvetenskapligt ämnesspråk innebär ofta en stor utmaning för flerspråkiga elever som lär sig naturvetenskap på sitt andraspråk och vars behov av stöttning därför är särskilt stort. LÄS MER
5. VARFÖR GÖR DE PÅ DETTA VISET? : Kommunikativa praktiker i flerspråkig undervisning med svenskt teckenspråk som medierande redskap
Sammanfattning : Applying a human rights perspective on plurilingualism as a national as well as a transnational concern, with a focus on the interaction taking place in foreign language teaching and learning practices at a Swedish Special Needs School for pupils with deafness or impaired hearing, the overall aim of this study is to describe and discuss this interaction in performative terms, i.e. LÄS MER