Sökning: "svårigheter i matematik och i svenska"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden svårigheter i matematik och i svenska.

  1. 1. Railway traffic disturbance management

    Författare :Johanna Törnquist; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Railway traffic; Transportation; Re-scheduling; Disturbance management; Decision support systems;

    Sammanfattning : With the increasing traffic volumes in many railway networks and reports on capacity deficiencies that result in insufficient punctuality and reliability, the need for efficient disturbance management solutions becomes evident. This thesis focuses on solutions that aim to minimise the consequences of disturbances for the various stakeholders and specifically on methods for re-scheduling the traffic. LÄS MER

  2. 2. Participation and ICT : Students with Special Educational Needs in Upper Secondary School

    Författare :Moa Yngve; Helena Hemmingsson; Helene Lidström; Elin Ekbladh; Ingeborg Nilsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Accommodations; assessment; education; environment; information technology; occupational therapy; rasch analysis; school activity; support; work;

    Sammanfattning : Introduction: The use of information and communication technology (ICT) has been highlighted over the past 20 years as a promising accommodation to improve participation in school activities among students with special educational needs (SEN). However, evidence is still needed. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers kommunikativa strategier i matematikklassrummet : En fallstudie av ett smågruppsarbete om derivata

    Författare :Marie Bergholm; Christer Bergsten; Iiris Attorps; Ewa Bergqvist; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematical discourse; commognition; participation; matematizing; subjectifying; identifying; small group learning; Matematisk diskurs; kommognition; deltagande; matematisera; identifiering; subjektifiering; lärande i smågrupper;

    Sammanfattning : Denna fallstudie belyser gymnasieelevers arbete i små grupper med ett problem kopplat till derivata och syftar till att belysa faktorer som gynnar eller hindrar individernas deltagande i och utveckling av den matematiska kommunikationen i klassrummet. Studien har sin teoretiska förankring i Anna Sfards kommognitiva ramverk, där lärande i matematik ses som deltagande i en matematisk diskurs. LÄS MER

  4. 4. CLEFT LIP AND PALATE IN ADOLESCENCE IDENTIFYING VARIABLES RELATING TO PSYCHOSOCIAL CONCERNS

    Författare :Martin Persson; Malmö Institutionen för kliniska vetenskaper; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; self-concept; introversion; Surgery; orthopaedics; traumatology; traumatologi; ortopedi; Kirurgi; Psychiatry; psychosocial; cleft lip palate; clinical psychology; psychosomatics; Psykiatri; klinisk psykologi; psykosomatik; Public health; epidemiology; Folkhälsa; Psykologi; Psychology; epidemiologi; psychology; academic achievement; muscle strength; intellectual capacity; weight; statue;

    Sammanfattning : In study I, 55 adolescents with cleft lip and palate and 31 adolescents without cleft filled out two questionnaires: the Tennessee Self-Concept Scale to assess self-concept, and the Eysenck Personality Questionnaire Inventory to assess the degree of introversion. In studies II & III, data regarding physical characteristic and general intellectual capacity were obtained from the Swedish National Service Enrolment Register for the years 1991-97. LÄS MER

  5. 5. Elevers möjligheter till lärande av matematiska resonemang

    Författare :Jonas Jäder; Michael Hörnquist; Konrad Schönborn; Mogens Niss; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : En av anledningarna till varför elever har svårigheter med matematik i skolan är att utantillinlärning utgör grunden för utbildningen för många av eleverna. Procedurella och konceptuella kunskaper behövs för att skapa en bred matematisk kompetens. LÄS MER