Sökning: "suzanne lundvall"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden suzanne lundvall.

  1. 1. ”Det är halvidrott, kanske lite mer än halvidrott” : Idrottsskolan som en praktik för formandet av idrottsbarndomar

    Författare :Peter Carlman; Christina Olin-Scheller; Suzanne Lundvall; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Sport clubs; Extra-curricular sport; Childrens sport; Sociology of childhood; Communities of Practice; Sport Capital; Idrottsföreningar; Skola; Barndomssociologi; idrottskapital; praktikgemenskaper; Intervjuer; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation was to investigate children’s views on and experiences of The Sport for All programme in school (SAP) (idrottsskolor) and the significance of the activities for children’s ”sports childhood”.The study is anchored in the so-called “new sociology of childhood”. LÄS MER

  2. 2. Indetermination in creative dance : On creative dance teaching in physical education teacher education

    Författare :Christopher Engdahl; Suzanne Lundvall; Dean Barker; Simon Ceder; Trine Ørbaek; Gymnastik- och idrottshögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Samhällsvetenskap Humaniora; Social Sciences Humanities;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to explore how creative dance in Swedish physical education teacher education (PETE) can be taught and experienced. PETE holds a responsibility to extend preservice teachers’ movement repertoires and plays a crucial role to provide opportunities for the future physical education (PE) teachers to gain experience and knowledge of dance teaching. LÄS MER

  3. 3. Fysisk hälsa som lärobjekt : En laborativ undervisningsmodell i idrott och hälsa

    Författare :Marie Graffman-Sahlberg; Suzanne Lundvall; Gunilla Brun Sundblad; Ann-Christin Sollerhed; Gymnastik- och idrottshögskolan; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Health literacy; Physical education; Aerobic condition; Pedagogical model; Health-based PE; Phenomenographic analyse; Practice based research; Samhällsvetenskap Humaniora; Social Sciences Humanities;

    Sammanfattning : An important challenge for physical education teachers is to find strategies for the implementation of health education in the school subject physical education and health (PEH). The overall aim of this thesis has been to develop and explore the implementation of a pedagogical, practice based teaching-learning model in PEH. LÄS MER

  4. 4. Vad betyder OK+? : En studie om lärares dokumentationsarbete i ämnet idrott och hälsa

    Författare :Rickard Håkanson; Karin Redelius; Suzanne Lundvall; Lena Larsson; Gymnastik- och idrottshögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; assessment strategies; assessment tools; documentation; physical education; visible pedagogy; idrott och hälsa; dokumentation; transformering; synlig pedagogik; Samhällsvetenskap Humaniora; Social Sciences Humanities;

    Sammanfattning : Denna licentiatuppsats handlar om hur lärare dokumenterar elevers kunskaper i ämnet idrott och hälsa. Syftet med studien var att undersöka hur lärare arbetar med dokumentation, hur detta arbete upplevs utifrån olika förutsättningar samt om det finns skillnader i lärares erfarenheter av dokumentationsarbetet och vad dessa skillnader i så fall består i. LÄS MER

  5. 5. Idrottsutövandets estetik : en narrativ studie om meningsskapande och lärande

    Författare :Ninitha Maivorsdotter; Mikael Quennerstedt; Suzanne Lundvall; Per-Olof Wickman; Fiona Dowling; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Aesthetic experience; sport; meaning-making; learning; stories; narrative research; practical epistemology analysis; pragmatism; Sports Science; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : The overall interest of this thesis is to explore aesthetic experience in sport and its significance for learning in sport. The main purpose is to contribute to a theoretical and methodological development of studies relating to learning in sport. LÄS MER