Sökning: "subject-related concepts"
Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden subject-related concepts.
1. Att skriva, tala och tänka samhällskunskap : En studie av gymnasisters lärandeprocess
Sammanfattning : This study is based on the presumption that language is fundamental to the construction of knowledge. In addition, linguistic demands are incorporated in the policy documents of the upper secondary education of Sweden; students shall, during their education, be given the opportunity to appropriate certain linguistic tools. LÄS MER
2. Inga IG i Kemi A : En språkdidaktisk studie av en kemilärares undervisningsstrategier i en gymnasieklass med elever med svenska som andraspråk
Sammanfattning : As global migration escalates, the number of students with Swedish as their second language entering high school in Sweden also increases. This demographic and linguistic change in the mainstream classroom has forced the role of language in teaching/learning to surface. LÄS MER
3. Genom genrens lins : pedagogisk kommunikation i tidigare skolår
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to explore how two teachers communicate content knowledge and metalinguistic knowledge in the teaching of young second language learners. As a qualitative classroom study, it examines how two widely advocated forms of metaknowledge are used in instruction: metalinguistic knowledge, in particular genre knowledge, and reading strategies. LÄS MER
4. Historiemedvetande - Elevers tidsförståelse i en skolkontext
Sammanfattning : Syftet med studien är att med utgångspunkt i undervisning gestalta och förklara grundskoleelevers historiemedvetande. Ett andra syfte med min studie är att lyfta fram och problematisera förutsättningar för att genom undervisning utveckla historiemedvetandet. LÄS MER
5. Historiemedvetande. Elevers tidsförståelse i en skolkontext
Sammanfattning : The main aim of the study is to explain how pupils´ consciousness of history in comprehensive school is formed and created by teaching. A second aim is to emphasize and to problematise the prerequisites for developing the consciousness of history through teaching. The empirical data consists of three parts: 1. LÄS MER