Sökning: "subject-matter didactics"
Visar resultat 11 - 15 av 32 avhandlingar innehållade orden subject-matter didactics.
11. Lärare för förändring : att synliggöra och utmana föreställningar om naturvetenskap och genus
Sammanfattning : Lärares genusmedvetenhet i relation till naturvetenskaplig verksamhet är fokus för denna avhandling, som belyses genom två studier: en longitudinell aktionsforskningsstudie som genomfördes tillsammans med en grupp förskollärare/lärare och en studie där verksamma förskollärare/lärare under en fortbildningskurs fick tillämpa en genusteori på en verklig klassrumshändelse. Studierna visar att genusarbete är komplicerat eftersom det inbegriper många aspekter av livet och en viktig del av genusmedvetenheten är att förhålla sig till dessa olika aspekter. LÄS MER
12. EU-undervisning : En jämförelse av undervisning om politik på nationell och europeisk nivå
Sammanfattning : This study focuses on, and explores the curriculum content and resources used when teaching on the European Union (EU) and EU-questions within civics education at lower secondary level in Sweden. The research findings have been examined from a ‘best practice’ perspective in relation to subject matter which is seen as positive in the context of political participation. LÄS MER
13. Science versus School-science : Multiple models in genetics - The depiction of gene function in upper secondary textbooks and its influence on students' understanding
Sammanfattning : In this thesis I describe a study of how the science of genetics is transformed into school science in upper secondary level textbooks and the impact that this transformation has on students’ understanding. The didactic challenge that we face is to decide which science from the academic disciplines we should bring into schools. LÄS MER
14. En komplex historia : Lärares omformning, undervisningsmönster och strategier i historieundervisning på högstadiet
Sammanfattning : What do history teachers teach about? How do they represent it? Why do they choose to teach the way they do? The main purpose of this study is to analyse what teaching patterns and strategies history teachers in lower secondary schools use in their history teaching for pupils aged 13-16. An additional aim is to get hold of how teachers transform their knowledge and experiences into history teaching. LÄS MER
15. Consolidating concepts of technology education : From rhetoric towards a potential reality
Sammanfattning : The thesis focuses on the relationship between international rhetoric and classroom realities in technology education. For some time there has been widespread recognition that the intended goals for learning in the subject area have failed to manifest in enacted practices as envisioned. LÄS MER