Sökning: "styling"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade ordet styling.

  1. 1. Språklig stil och stajling bland finlandssvenskar i Stockholm : – ett mobilitetsdialektologiskt perspektiv

    Författare :Malin Löfström; Margareta Svahn; Jan-Ola Östman; Catrin Norrby; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; linguistic style; styling; language contact; language change; migration; dialectology of mobility; Finland Swedish; regional variety of western Nyland; identity; language identity; place identity; social meaning; indexicality; språklig stil; stajling; språkkontakt; språkförändring; migration; mobilitetsdialektologi; finlandssvenska; västnyländska; identitet; språkidentitet; ställesidentitet; social betydelse; indexikalitet; Nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : I avhandlingen undersöker jag språklig stil och stajling bland västnyländska finlandssvenskar i Stockholm i ett material som består av intervjuer och smågruppssamtal med elva deltagare. Avhandlingens syfte är att undersöka den språkliga stilen när deltagarna samtalar med en sverigesvensk person. LÄS MER

  2. 2. A Theory of Architectural Objects to support Design Configuration

    Författare :Fredrik Wikberg; Projekteringsmetodik; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; architectural design; architectural object; design configuration; BIM; product platforms;

    Sammanfattning : The thesis presents the results from a research project targeting architectural design and house-building in a setting of industrialized design process and product platforms. During the early stages of a traditional design process, architects manage a degree of problem complexity, besides technical aspects, also includes user function, material, environment, aesthetics etc. LÄS MER

  3. 3. Die ,schwedische‘ Lösung : Eine kultursemiotisch orientierte Untersuchung der audiovisuellen Werbespots von IKEA in Deutschland

    Författare :Jennie Mazur; Bo Andersson; Göran Sonesson; Bernd Henningsen; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Interkulturalität; interkulturelle Kommunikation; IKEA; Deutsch; Kultursemiotik; Werbekommunikation; audiovisuelle Werbespots; Schwedenbilder; Identität; Interkulturalität; interkulturelle Kommunikation; IKEA; Deutsch; Kultursemiotik; Werbekommunikation; audiovisuelle Werbespots; Schwedenbilder; Identität; interkulturell kommunikation; kultursemiotik; tyska; IKEA; reklamfilm; reklamspråk; kultur; sverigebilder; identiteter; Tyska; German;

    Sammanfattning : The Swedish furniture company IKEA is famous worldwide for its successful advertising and communication strategies. In the years 1997–2007, the company attained a very prominent status in Germany through audiovisual advertisements in the mass media of television and the Internet, including YouTube. LÄS MER

  4. 4. Exploring textiles as materials for interaction design

    Författare :Anna Persson; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; interaction; design; textiles; materials; Textiles and fashion; Textiles and Fashion General ; Textil och mode generell ;

    Sammanfattning : As computational technology and new materials enter the world of textiles, our view on textile materials is challenged. Textile interaction design suggests a new design space in which the fields of textile design and interaction design are merged. LÄS MER

  5. 5. Design of Multifunctional Body Panels for Conflicting Structural and Acoustic Requirements in Automotive Applications

    Författare :Christopher John Cameron; Dan Zenkert; Peter Göransson; Per Wennhage; Henry Rice; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Vehicle engineering; Farkostteknik; Construction engineering; Konstruktionsteknik;

    Sammanfattning : Over the past century, the automobile has become an integral part of society, with vastincreases in safety, refinement, and complexity, but most unfortunately in mass. Thetrend of increasing mass cannot be maintained in the face of increasingly stringentregulations on fuel consumption and emissions. LÄS MER