Sökning: "studiebesök"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade ordet studiebesök.

  1. 1. Studiebesök i religionskunskapsundervisningen : Elevers tal om islam före, under och efter ett moskébesök

    Författare :Thérèse Halvarson Britton; Kerstin von Brömssen; Sidsel Lied; Bodil Liljefors-Persson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; field visit; mosque; classroom study; Islam; dialogue theory; the interpretive approach; speech genres; religious education; representation; Studiebesök; moské; klassrumsstudie; islam; representation; trosrepresentant; talgenre; en tolkande ansats; dialogteori; religionsdidaktik; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : One aim with the Swedish non-confessional religious education is to increase students’ understanding and respect for different ways of thinking and behaving. One opportunity to reflect upon other people's interpretations of life, are field visits. Many teachers and students want to make field visits but few actually do. LÄS MER

  2. 2. Exkludering, assimilering eller utrotning? : "Tattarfrågan" i svensk politik 1880-1955

    Författare :Martin Eriksson; Historia; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; social politics; power; racialization; racism; Travellers;

    Sammanfattning : Since the 16th Century, there has been Travelling families in Sweden, earning their living by itinerant trades such as horse-trading, scrap-metal-dealing and tinplating. The authorities often labelled these families “tattare”. LÄS MER

  3. 3. Reuse-based Reverse Value Chain for Sustainable Apparel Industry

    Författare :Manoj Kumar Paras; Anca Draghici; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Reverse value chain; Reuse; Value creation; Apparel industry; Second hand clothing; Omvänd värdekedja; Återanvändning; Värdetillverkning; Klädindustri; Second-hand kläder; Textil och mode generell ; Textiles and Fashion General ;

    Sammanfattning : The reverse value chain is a concept that maximizes the utility of a product after end-of-life or end-of-use. Its main components are reuse, repair, up-cycling and down-cycling. This thesis has investigated the business of apparel ‘reuse’ to develop a reuse-based reverse value chain model for apparel industry. LÄS MER

  4. 4. Anställdas deltagande i läraktiviteter : En studie av arbetsplatslärande i ett industriföretag

    Författare :Maud Baumgarten; Eva Ellström; Robert Höghielm; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :participation; motivation; learning activities; workplace learning; learning; industrial workers; regional development; deltagande; motivation; läraktiviteter; arbetsplatslärande; lärande; industrianställda; regional utveckling; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Avhandlingen behandlar en grupp industriarbetares deltagande i olika läraktiviteter på arbetsplatsen i samband med en organisationsförändring. Företaget var i behov av mångkunnig personal och organiserade därmed läraktiviteter. LÄS MER

  5. 5. Enabling Media : Infrastructures, imaginaries and cultural techniques in Swedish and Estonian visual arts education

    Författare :Ingrid Forsler; Michael Forsman; Staffan Ericson; Geoffrey Bowker; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; visual arts education; teacher training; educational technology; Sweden; Estonia; infrastructures; cultural techniques; sociotechnical imaginaries; visual methods; infrastructural imagination; media literacy; infrastructure literacy; bildämnet; lärarutbildning; utbildningsteknologier; Sverige; Estland; infrastrukturer; kulturtekniker; sociotekniska föreställningar; visuella metoder; infrastrukturell föreställningsförmåga; mediekunnighet; infrastrukturlitteracitet; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap; Kritisk kulturteori; Critical and Cultural Theory; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : This dissertation explores the media environments of visual arts education in Sweden and Estonia and how educators understand, negotiate and enable this infrastructure. Based on the notion that the ongoing digitalization of the educational system in these countries makes established practices appear, it further discusses how visual arts education as a school subject is shaped in relation to different technologies for image making and school administration. LÄS MER