Sökning: "studie om motivation"
Visar resultat 16 - 20 av 78 avhandlingar innehållade orden studie om motivation.
16. En studie av prisförhandlingar vid företagsförvärv
Sammanfattning : Scholars within the Process school assume that cognitive and motivational aspects within the decision and integration processes may systematically effect the outcome of mergers and acquisitions. More specifically, it has been suggested that decision makers use heuristics for simplifying information processing which may introduce bias. LÄS MER
17. Digitala skrivtavlor - till vad, hur och varför? : En studie om den digitala skrivtavlans betydelse för grundskolans digitalisering utifrån ett lärarperspektiv
Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine in what aspects the interactive whiteboard (IWB) has contributed to the digitalization of our schools, and how it may have changed the actual teaching in the classroom. This research explores this question from a didactic perspective, as well as from the perspective of the teachers’ reflections. LÄS MER
18. Värdet av kvinnlighet : Om validering som omvandlande praktik i arbete
Sammanfattning : In the thesis I explore validation as a transformative practice in work by starting from four standpoints in the development of new practices for validation in Sweden. I explore the practices, i.e. what people do in work all the time, in their specific situation. LÄS MER
19. Motivation och metoder. Två ingredienser i förbättringsarbete enligt Ständiga Förbättringar - Kaizen
Sammanfattning : Smågruppsverksamhet och ett systematiskt användande av förbättringsverktyg brukar räknas till förutsättningarna för en varaktig förbättringsprocess. Det räcker emellertid inte med att bilda grupper och utbilda i förbättringsverktyg, det måste finnas en motivation hos medarbetarna att vara aktivt delaktiga i förbättringsarbetet. LÄS MER
20. Påverkar offentligt stöd företagsledarens agerande : en studie av små och medelstora företag
Sammanfattning : Av de fyra fallstudierna framgår att de företagsledare i stödföretag (lågstöds- och högstödsföretag) som från början bestämt sig för att växa har företag med en gynnsammare utveckling än de företagsledare som inte haft detta mål. Agerandet påverkas av företagsledarens motivation och de resurser som står till förfogande. LÄS MER