Sökning: "students society"

Visar resultat 1 - 5 av 276 avhandlingar innehållade orden students society.

  1. 1. Samhället som föreställning : Om studerandes ideologiska formning i fyra högskoleutbildningar

    Författare :Bo-Olof Zetterström; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Theory-generating evaluation; qualitative methods; notions; ideology; higher education; educational effects;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine stabilization and change in students' notions of division of labour, wage differentiation and reproduction of labour force. A description is given of the development and application of a qualitative method for the analysis of interviews within the framework of a theory-generating evaluation of long-term effects of higher education. LÄS MER

  2. 2. Seeking Middle-Classness : University Students in Iraqi Kurdistan

    Författare :Katrine Scott; Genusvetenskapliga institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; middle-classness; youth; universities; students; urban; post-conflict; war; narratives; stories; representations; figurations; normality; Middle East; Iraq; Iraqi Kurdistan; ethnography; autoethnography; feminist queer postcolonial epistemologies;

    Sammanfattning : Narratives of middle-classness are often missing from Western representations of wartorn regions in the Global South more generally and from the Middle East in particular. This thesis is concerned with stories of desires for ordinary everyday middle-class lives among young adult university students in urban Iraqi Kurdistan. LÄS MER

  3. 3. Historieintresse och historieundervisning : Elevers och lärares uppfattning om historieämnet

    Författare :Johan Hansson; Daniel Lindmark; Gun Marie Frånberg; Bengt Schüllerqvist; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; History didactics; pedagogical content knowledge; subject matter knowledge; learning; teaching; teaching methods; history; teachers; students; pupils; compulsory school; upper secondary school; interest; motivaton; lessons; interview; survey study; Sweden; Geschichtsdidaktik; Historiedidaktik; pedagogik; ämneskunskaper; undervisningsmetoder; undervisningsinnehåll; lärostoff; historia; lärande; undervisning; lärare; elever; studenter; grundskola; gymnasieskola; intresse; motivation; intervju; enkätundersökning; Sverige; Subject didactics; Ämnesdidaktik; History subjects; Historieämnen; history and history teaching; historia med didaktisk inriktning;

    Sammanfattning : This thesis studies teachers’ and students’ conceptions of history and history teaching and aims to explain the importance of an interest in history among teachers and students of the subject. Research on teachers’ conceptions (e.g. LÄS MER

  4. 4. Representera och bli representerad : Elever med religiös positionering talar om skolans religionskunskapsundervisning

    Författare :Carina Holmqvist Lidh; Christina Osbeck; Kerstin von Brömssen; Trine Anker; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; religious education; students; religious positioning; identity; non-confessional; neutrality; representation; critical discourse analysis; secular; religionskunskapsundervisning; elever; religiös positionering; identitet icke-konfessionell; neutralitet; representation; kritisk diskursanalys; sekulär; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Hur kan lärare på bästa sätt möta elever med religiös positionering i religionskunskapsklassrummet?  Hur kan undervisningen utformas för att ge religiösa traditioner en framställning som elever med religiös positionering kan acceptera, relatera till och kanske också lära nytt av?Den här religionsdidaktiska studien handlar om hur elever som positionerar sig inom muslimsk, kristen, buddhistisk och judisk tradition talar om skolans religionskunskapsundervisning. Studien berör tre teman. LÄS MER

  5. 5. Samhällskunskap i ett föränderligt samhälle : Medborgarkompetenser och didaktiska utmaningar

    Författare :Emmy Jonasson Ring; Hans Lödén; Agneta Bronäs; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; autonomy; citizenship education; civic skills; civic competences; civics; critical thinking; perspective-taking; reflexivitiy; social studies teaching; students experience and initiative; Samhällskunskap; Samhällskunskap;

    Sammanfattning : Citizens of today’s society are expected to be able to evaluate, make choices, take responsibility and act independently locally, nationally and globally in order to participate in both formal and informal political systems. This study contributes to the research on Civics Education (Social Studies) by examining how teachers, working in the grades 7-9, meet contemporary society in their civics teaching. LÄS MER