Sökning: "student-teachers"

Visar resultat 1 - 5 av 66 avhandlingar innehållade ordet student-teachers.

  1. 1. Webs of Musical Significance : A study of student-teachers' musical socialisation in Ireland and Sweden

    Detta är en avhandling från Dublin : Dublin City University/ St Patrick's College

    Författare :Maria Westvall; [2007]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; music education; musical socialisation; stores of experiences; student-teachers; social representations; web of significance; Ireland - Sweden; Musicology esp. Musical Education; Musikvetenskap med musikpedagogisk inriktning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Elevers bilder av skolan. Vad elever berättar om och hur lärare och lärarstudenter reflekterar och samtalar om skolan utifrån elevers bilder

    Detta är en avhandling från Malmö högskola

    Författare :Lena Margaretha Jönsson; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pupils; reflections; student teachers; teachers; visual semiotic; discussions; pictures;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to examine how pupils in their pictures depict what it means to be a pupil in school today, and to explore the reflections and discussions that the images give rise to among teachers and student teachers. A starting point is the assumption that images are carriers of aspects of knowledge, meaning and sense that cannot always be presented through spoken or written language. LÄS MER

  3. 3. Learning to teach and teaching to learn primary student teachers' complex journey from learners to teachers

    Detta är en avhandling från Norrköping : Norrköping : Department of Social and Welfare Studies, Linköping University

    Författare :Pernilla Nilsson; Claes Ericsson; J.H. van Driel; Christopher Clark; [2008]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lärarutbildning; Lärarstudent; Ämnesdidaktisk kunskap; SOCIAL SCIENCES Social sciences; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis concerns the process of student teachers´ learning to teach primary scienceand is based on four studies involving primary science student teachers during theirteacher education program. The overall question that the thesis intends to investigate isin which ways student teachers‟ learning about teaching can be illustrated andunderstood in terms of the critical aspects that are experienced within their teachingand learning practices. LÄS MER

  4. 4. Learning to Teach and Teaching to Learn Primary science student teachers´ complex journey from learners to teachers

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Pernilla Nilsson; Claes Ericsson; van Driel; Christopher Clark; [2008]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Experience; reflection; PCK; primary science; student teacher; teacher education; Erfarenhet; lärarstudent; lärarutbildning; naturvetenskap; PCK; reflektion; ämnesdidaktisk kunskap; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : This thesis concerns the process of student teachers´ learning to teach primary science and is based on four studies involving primary science student teachers during their teacher education program. The overall question that the thesis intends to investigate is in which ways student teachers’ learning about teaching can be illustrated and understood in terms of the critical aspects that are experienced within their teaching and learning practices. LÄS MER

  5. 5. Student teachers’ and beginning teachers’ coping with emotionally challenging situations

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Henrik Lindqvist; Robert Thornberg; Maria Weurlander; Anneli Frelin; [2019]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lärarutbildning; lärarstudenter; nyblivna lärare; känslomässigt påfrestande situationer; hanteringsstrategier;

    Sammanfattning : Avhandlingen behandlar lärarstudenternas och nyblivna lärares erfarenheter av obehagliga situationer. Frågeställningar innefattar: Vilka situationer beskriver lärarstudenter och nyblivna lärare som emotionellt påfrestande? Hur hanterar lärarstudenter och nyblivna lärare emotionellt påfrestande situationer som beskrivs? Avhandlingen innefattar fyra artiklar som behandlar dessa frågeställningar. LÄS MER