Sökning: "student expressed models"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden student expressed models.

  1. 1. Relationships between models used for teaching chemistry and those expressed by students

    Författare :Karina Adbo; Susanne Wikman; Shu-Nu Chang-Rundgren; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; chemistry didactics; particulate nature of matter; phase transition; student expressed models; Swedish school; teaching models; Science Education; Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning; Science Education; Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning;

    Sammanfattning : This thesis is focused upon chemistry as a school subject and students' interpretations and use of formally introduced teaching models. To explore students' developing repertoire of chemical models, a longitudinal interview study was undertaken spanning the first year of upper secondary school chemistry. LÄS MER

  2. 2. Teacher Education Becoming Elsewhere : An Affirmative Critique of Student Experiences through Intersectional Corpomaterial Perspectives

    Författare :Emilia Åkesson; Katarina Eriksson Barajas; Edyta Just; Linnea Bodén; Kathryn Strom; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Affect; Affirmative critique; Assemblage; Becoming; Corpomateriality; Higher education; Intersectionality; Rhizomatic mapping; Student teachers; Teacher education; Thematic analysis; Affekt; Affirmativ kritik; Assemblage; Högre utbildning; Intersektionalitet; Kroppsmaterialitet; Lärarstudenter; Lärarutbildning; Rhizomatisk Kartläggning; Tematisk analys; Tillblivelse;

    Sammanfattning : In this thesis, teacher education is examined with the aim to develop knowledge on teacher education and how it affects student teachers that are regularly marginalised in society by intersectional power structures. The aim is also to develop knowledge on how these student teachers affect teacher education. LÄS MER

  3. 3. Elevinflytande i gränslandet mellan didaktik och makt – en studie av undervisningspraktiken i tre grundskolor

    Författare :Linda Eriksson; Christina Segerholm; Göran Bostedt; Marianne Dovemark; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; compulsory school; democracy; didactic theory and practice; influence; knowledge; learning; multiple case study; power;

    Sammanfattning : This thesis focuses on student influence in the borderland between didactics and power. Student influence is ambiguous and the mission of student influence can be interpreted in different ways in Swedish compulsory schools. LÄS MER

  4. 4. Mellan akademi och profession : Hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd lärarutbildning

    Författare :Henrik Hegender; Glenn Hultman; Tomas Kroksmark; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School-based teacher education; research- and experience-based teacher knowledge; assessment; learning objectives; tacit knowledge; Verksamhetsförlagd lärarutbildning; forsknings- och erfarenhetsgrundad lärarkunskap; bedömning; kunskapsmål; tyst kunskap; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; Pedagogics and Educational Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att granska hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd utbildning (VFU) inom svensk lärarutbildning. Utgångspunkten tas i det faktum att lärares yrkeskunskaper under lång tid varit uppdelade och beskrivna som teoretiska och praktiska, till exempel uttryckta som lärares tänkande respektive lärares handlande, eller vad lärare vet och vad lärare kan utföra. LÄS MER

  5. 5. Tracking mathematical giftedness in an egalitarian context

    Författare :Linda Mattsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; mathematics; giftedness; creativity; identification; characterization; gifted education; gifted education;

    Sammanfattning : In three different studies upper secondary school head teachers’ characterization and identification of mathematical giftedness was investigated. A survey study (Paper II) explored the conceptions held by 36 randomly selected upper secondary school head teachers in mathematics. LÄS MER