Sökning: "strategy instruction"

Visar resultat 1 - 5 av 23 avhandlingar innehållade orden strategy instruction.

  1. 1. Arabic in Home Language Instruction : Language Acquisition in a Fuzzy Linguistic Situation

    Författare :Amanda Walldoff; Elie Wardini; Emanuel Bylund; Helle Lykke Nielsen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Arabic; diglossia; home language instruction; bilingualism; writing in Arabic; Middle Eastern Languages and Cultures; Mellanösterns språk och kulturer;

    Sammanfattning : This thesis investigates the command 8th-graders in Arabic home language instruction have of written Modern Standard Arabic and if the type of instruction they have received and/or contact with written Arabic affect their performance. Background chapters discuss variables connected to the Arabic language (diglossia, research on reading and writing in Arabic) and variables connected to HLI in Sweden (set-up, steering documents). LÄS MER

  2. 2. Effekter av övning och instruktion på testprestation : Några empiriska studier och analyser avseende övningens och instruktionens betydelse för testprestationen

    Författare :Widar Henriksson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Practice; instruction; coaching; item format; test-taking behaviour; test-wiseness; validity;

    Sammanfattning : This report consists of a compilation of a number of studies, which all of them have dealt with the effects of practice and instruction upon a person's test results. A literature review based on a dichotomy of practice and instruction under short-term and long-term conditions respectively, as well as on the denign of the investigations and certain characteristics of the individuals, resulted in general as well as in more specific statements on the arising of practice and instruction effects. LÄS MER

  3. 3. Flerspråkiga elevers läsförståelse på svenska : Om lässtrategier och läsutveckling på mellanstadiet

    Författare :Anna Lindholm; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; multilingual students; Swedish reading comprehension; reading strategies; middle school; strategy instruction; reading development; school-related texts; metacognition; Swedish as a Second Language; Svenska som andraspråk; multilingual students; Swedish reading comprehension; reading strategies; middle school; strategy instruction; reading development; school-related texts; metacognition;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to highlight the significance of reading strategies in developing multilingual middle-school students’ Swedish reading comprehension. Reading strategies are con-sidered from teaching, reading development and individual perspectives, and this compilation thesis comprises an introductory chapter and three articles. LÄS MER

  4. 4. Lära för skrivundervisning : En studie om skrivdidaktisk kunskap i ämneslärarutbildningen och läraryrket

    Författare :Helen Winzell; Bengt-Göran Martinsson; Suzanne Parmenius-Swärd; Per Holmberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; PCK; subject matter knowledge; writing; writing development; Swedish teacher; prospective teacher; novice teacher; upper secondary school; didactics; local and global; writing instruction; the teaching of writing; syllabus; teaching strategy; transformation; Ämnesdidaktisk kunskap; skrivdidaktisk kunskap; ämneskunskap; skrivande; skrivutveckling; svensklärare; lärarstudent; nybliven lärare; gymnasieskolan; didaktik; lokal och global; skrivundervisning; kursplan; undervisningsstrategi; transformation;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka hur och under vilka villkor som svensklärares kunskap om skrivundervisning växer fram i och efter lärarutbildningen.I en delstudie analyseras hur skrivande, skrivutveckling och skrivundervisning framställs och förmedlas som kunskapsområden i kursplaner som beskriver ämnesteoretiska och ämnesdidaktiska kurser i ämneslärarutbildningen i svenska. LÄS MER

  5. 5. Mathematics Communication within the Frame of Supplemental Instruction : Identifying Learning Conditions

    Författare :Annalena Holm; Fysiska institutionen; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; ATD: Anthropological Theory of Didactics; upper secondary school; Supplemental instruction; learning conditions; SOLO: Structure of the Observed Learning Outcome; Fysicumarkivet A:2014:Holm;

    Sammanfattning : In the Swedish context teaching at primary and secondary school is combined with collaborative exercises in a variety of subjects. These collaborative moments can be in the form of mini projects that groups of students are supposed to present to the classmates when fulfilled. LÄS MER