Sökning: "starting school"
Visar resultat 11 - 15 av 243 avhandlingar innehållade orden starting school.
11. Att skola en stormakt : Framväxten av 1600-talets skolsystem genom lokalsamhällets aktörer
Sammanfattning : This thesis shows how Swedish urban schools were reformed, expanded and developed into a school system following the 1649 school curriculum. While previous research has emphasized different educational needs within the context of normative school curriculum or in relation to the emerging power of the state, this study argues that the expansion of urban schools must be understood as a response to local community actors and their interests. LÄS MER
12. Skolutveckling som diskursiv praktik : Några ideologiska implikationer
Sammanfattning : This study aims at highlighting the ideological implications of school development as a discursive practice. More comprehensively the aim is also contributing to rearrangements and shifts in perspective when school development is the matter. LÄS MER
13. Laborativt arbete i grundskolans senare år : lärares mål och hur de implementeras
Sammanfattning : Laboratory work is considered important for student achievements in science education. This thesis will contribute with increased knowledge about lab work in science education in Swedish secondary school. LÄS MER
14. En skola för alla - gäller det alla? : Statliga styrdokuments betydelse i skolans verksamhet
Sammanfattning : The thesis aim is to visualize and understand what happens to intentions formulated in national steering documents to be interpreted and implemented in schools to give every pupil without exception access to an equivalent education.The principal starting point is that the individual official, or “street bureaucrat”, working inside school is the key person in interpreting steering document content. LÄS MER
15. Två lärarkategoriers arbete med sociala relationer i övergången från förskoleklass till årskurs 1
Sammanfattning : Denna studie undersöker två lärarkategoriers, i studien benämnda som förskoleklass-lärare och grundskol-lärares, allmändidaktiska arbete med sociala relationer i övergången mellan förskoleklass och årskurs 1. Detta är ett relationellt arbete som sker över tid och handlar om att samordna vuxnas och barns handlingar och uppfattningar i en utbildningsmiljö. LÄS MER