Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Effects of environmental acoustic factors, individual differences and musical training on speech perception in simulated classrooms
Sammanfattning : Formal learning takes place primarily through speech perception in classroom environments and is therefore dependent on the listener’s ability to cope with a number of acoustic factors that interfere with the speech signal. As classrooms are inclusive spaces accommodating learners with a broad range of abilities and backgrounds, this research investigated some of the ways in which individual differences in supporting cognitive skills are related to speech perception outcomes in various challenging acoustic environments. LÄS MER
2. Datorstödd språkgranskning under skrivprocessen : svensk språkkontroll ur användarperspektiv
Sammanfattning : Datorstödd språkgranskning med kontroll av stavning, teckenanvändning, ordval och grammatik är ett av språkteknologins största tillämpningsområden. Sådana språkkontrollfunktioner har funnits i ordbehandlingsprogram för engelska i mer än ett decennium. LÄS MER
3. Självbilder och jagkonstitution
Sammanfattning : Jag har i denna avhandling studerat olika former självbilder. Jag har därvid utgått från en vid definition av begreppet 'självbild': en självbild är ett resultat av att en person riktar någon form av förstapersonsperspektiv mot sig själv. Utifrån denna vida definition av självbilder finns det en rad olika arter av självbilder. LÄS MER
4. Language impairment in Swedish bilingual children - epidemiological and linguistic studies
Sammanfattning : The aim of this thesis was to provide both epidemiological and linguistic data on bilingual children with language impairment (LI), since few data on this group exist. Data from 438 bilingual and monolingual children, referred over a period of 12 months, were compared in the first epidemiological study. LÄS MER
5. Problems of language and communication in children; Identification and intervention
Sammanfattning : This thesis addresses identification and intervention of language and communication problems in children. The issue of identification is addressed in study I by investigating communicative ability in 18-month-old children, and in study II by exploring the prevalence of language and communication problems in children with complex problems, such as attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). LÄS MER