Sökning: "språkets form"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden språkets form.

  1. 1. Skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1

    Författare :Christina Aminoff; Karin Forslund Frykedal; Marianne Skoog; Gunilla Sandberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; literacy; reading and writing instruction; events; preschool class; year 1; the sociocultural perspective; literacy event; literacy; skriftspråklighet; läs- och skrivundervisning; handlingar; förskoleklass; årskurs 1; sociokulturellt perspektiv; literacyhändelser;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om skriftspråklighet i förskoleklass och årskurs 1. Syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1 och i övergången mellan de två skolformerna. I avhandlingen ingår tre förskoleklasser och fem klasser i årskurs 1. LÄS MER

  2. 2. Codes on Graphs and More

    Författare :Florian Hug; Institutionen för elektro- och informationsteknik; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; convolutional codes; woven graph codes; Low-density parity-check LDPC codes; tailbiting codes; bit error probability; MacWilliams Identity;

    Sammanfattning : Modern communication systems strive to achieve reliable and efficient information transmission and storage with affordable complexity. Hence, efficient low-complexity channel codes providing low probabilities for erroneous receptions are needed. LÄS MER

  3. 3. Conceptual metaphors in learning and teaching entropy : adopting a cognitive semantic approach in science education research

    Författare :Fredrik Jeppsson; Helge Strömdahl; Tamer Amin; Roland Kjellander; David Hammer; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; thermodynamics; semantics; conceptual metaphors; Naturvetenskapernas didaktik; termodynamik; entropi; semantik; begreppsliga metaforer;

    Sammanfattning : Over the last 20 years there has been an extensive amount of research on science learning conducted from a “knowledge-in-pieces” or “resources” perspective. One of the main goals of that research has been to identify and characterize available cognitive knowledge resources that can be productive components of scientific understanding. LÄS MER

  4. 4. Operatörens blick : om inplacering av IT-stöd i erfarenhetsöverföring inom en lokal praxis

    Författare :Jörn Messeter; Institutionen för informatik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; systems theory; Informatics; skill development; tacit knowing; work language; Computer supported learning; work knowledge; Informatik; systemteori;

    Sammanfattning : Studies in process control automation show that manual control skills are important in handling situations where the automatic control system fails. The fact that these skills are particularly difficult to maintain and develop in automated production environments is usually described as one of the ironies of automation. LÄS MER

  5. 5. Sentential Object Complements in Modern Standard Arabic

    Författare :Maria Persson; Arabiska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Arabic; Modern Standard Arabic; Linguistics; Lingvistik; Grammar; semiotics; semantics; Grammatik; Baskien samt sumeriska; semantik; syntax; semiotik; Languages and literatures of Asia Minor; Caucasian languages and literatures; `an and `anna.; syntactic-semantic correlations; subordinate clause; functionalistic linguistics; sentential object complements; corpus-based study; complement-taking predicates; complementizer; complementation; complementiser; Basque; Sumerian; Språk och litteratur från Mellanöstern och Kaukasien;

    Sammanfattning : This dissertation comprises a corpus-based study of the form and function of sentential object complements in Modern Standard Arabic (MSA). The study is motivated by the scarcity of investigations into MSA syntax as opposed to the syntax of Classical Arabic. LÄS MER