Sökning: "språk och interaktion"

Visar resultat 16 - 20 av 74 avhandlingar innehållade orden språk och interaktion.

  1. 16. "Här ska kraften vara på!" Interaktion vid körövningar : en studie av instruktioner om luft och andning

    Författare :Ann-Charlotte Rohman Roth; Leelo Keevallik; Pia Bygdéus; Jenny Nilsson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Interaktionsanalys; körövning; instruktioner; interaktion; multimodalitet; multiaktivitet; EMCA; språkvetenskap; undervisning; andning; röst; Swedish; Svenska språket Nordiska språk;

    Sammanfattning : Syftet för studien är att visa hur en körledare instruerar om luft och andning genom att studera verbalt och förkroppsligat språk i en barnkör när deltagare lär sig att sjunga. Forskningsfrågor har fokus på hur instruktioner om luft och andning ser ut, vilka resurser körledare använder för instruerandet och när under körövningen det instrueras. LÄS MER

  2. 17. TV:s nyhetsprogram som interaktion

    Författare :Helen Andersson; Bengt Nordberg; Hans Strand; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavian languages - general; Television news; news reading; news interviews; verbal interaction; non-verbal interaction; quasi-interaction; staged interaction; participation structure; contextualization cues; institutional discourse; Swedish; Nordiska språk - allmänt; Scandinavian languages; Nordiska språk; Nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : During the last third of the 20th century, Swedish public and social life underwent an informalization process. The television news programmes today display the results of this development (and other trends) involving more dramaturgic variation, interactive elements, informalization and "cosiness". LÄS MER

  3. 18. Language as social action : Grammar, prosody, and interaction in Swedish conversation : grammatik, prosodi och interaktion i svenska samtal

    Författare :Anna Lindström; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavian languages - general; Conversation analysis; grammar; prosody; interaction; preference organization; affiliation; disaffiliation; or-inquiry; deferred actions; response tokens; Swedish conversation; Nordiska språk - allmänt; Scandinavian languages; Nordiska språk; Nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : This study contributes to a larger research programme that links grammar and prosody on the one hand with talk-in-interaction on the other. An underlying assumption of this study is that language is key to the organization of social action. LÄS MER

  4. 19. Word Meaning Negotiation in Online Discussion Forum Communication

    Författare :Jenny Myrendal; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; linguistics; pragmatics; computer-mediated communication; CMC; dialogue; semantic coordination; word meaning negotiation; discussion forum communication; conversation analysis; CA;

    Sammanfattning : We all know that lexicons contain definitions of the meanings of words, but when we communicate with other people, these are not the kinds of meaning we use in interaction. In conversation, we coordinate with each other in a meaning-making process where we make use of a more flexible semantic quality associated with words, called meaning potential. LÄS MER

  5. 20. Monolingual Policy, Bilingual Interaction : English-taught Education in Bangladesh

    Författare :Rizwan-ul Huq; Jakob Cromdal; Katarina Eriksson Barajas; Eda Üstünel; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; bilingual education; language policy; language alternation; multimodal conversation analysis; classroom interaction; content and language integrated learning CLIL .; tvåspråkig utbildning; språkpolicy; kodväxling; multimodal konversationsanalys; klassrumsinteraktion; språk- och innehållsintegrerad inlärning CLIL .; দ্বিভাষিক শিক্ষা; ভাষা নীতি; ভাষার সংমিশ্রিত ব্যবহার; কথোপকথন বিশ্লেষণ; শ্রেণীকক্ষে শিক্ষক-ছাত্র মিথস্ক্রিয়া; ভাষা ও বিষয়ভিত্তিক সংযুক্ত শিক্ষা CLIL ;

    Sammanfattning : The research reported here is an investigation of bilingual instruction in Bangladeshi schools. In particular, the thesis explores how schooling takes place when a second language is used as a medium of instruction to teach subject content. LÄS MER