Sökning: "språk matematik"

Visar resultat 21 - 25 av 38 avhandlingar innehållade orden språk matematik.

  1. 21. Swedish Numerals in an International Perspective

    Författare :Magnus Olsson; tolkning i offentlig sektor och översättning danska och isländska Avdelningen för svenska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; synchrony; round numbers; base; vacillation; parallelism; affinity; inflection; derivation; dualism; affix; language change; language planning; dates; number; measurement; typology; homonymy; semantics; syntax; phonology; morphology; designation transition; Scandinavian languages and literature; Nordiska språk språk och litteratur ;

    Sammanfattning : Swedish numerals are here treated from different points of view. The book is however not intended to be a textbook of Swedish numerals, though one may learn a great deal about the system herein - more than the general user of the language knows. Phonology, morphology, syntax and semantics all get their fair share of attention. LÄS MER

  2. 22. Förskolebarns strävanden att kommunicera matematik

    Författare :Marita Lundström; Monica Reichenberg; Camilla Björklund; Margareta Sandström; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics; communication; mathematical representations; semiotics; tools; context; ethnography; sociocultural perspective; Utbildningsvetenskap; Educational science;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore and describe preschool children’s use of mathematics in their communication with others. This study is limited to examining situations in which children communicate with other children and adults. LÄS MER

  3. 23. Ripsteg mot spetskunskap i samisk matematik : lärares perspektiv på transformeringsaktiviteter i samisk förskola och sameskola

    Författare :Ylva Jannok-Nutti; Jens Ivar Nergård; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of the present thesis is to describe, analyse and try to understand transformation of education in mathematics from a teacher perspective so that a Sámi perspective becomes the point of departure of the education. The thesis work was conducted as an action research project with focus on teachers' perspective on transformation and implementation of transformation activities in mathematics. LÄS MER

  4. 24. Matematiken i yrkesutbildningen : möjligheter och begränsningar

    Författare :Lisbeth Lindberg; Astrid Pettersson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics Education; Matematik och lärande;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute to knowledge regarding affordances and constraints of mathematics in vocational education. Different theories, i.e. theory-guided bricolage, has been used for the analyses. LÄS MER

  5. 25. Limits of functions : university students' concept development

    Författare :Kristina Juter; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics Education; Matematik och lärande;

    Sammanfattning : Avhandlingen består av sex artiklar som föregås av en kappa. Kappan sammanfattar de teorier som använts i artiklarna, empiridelen samt resultat och slutsatser. Fem av artiklarna är publicerade i tidskrifter eller accepterade för publikation i tidskrifter och den återstående är accepterad för publicering i en konferensrapport. LÄS MER