Sökning: "specialpedagogik relation"
Visar resultat 1 - 5 av 37 avhandlingar innehållade orden specialpedagogik relation.
1. Skolans tillfälliga bakdörr? : en studie om den särskilda undervisningsgruppen i relation till skolans inkluderande uppdrag
Sammanfattning : Although the Swedish compulsory school’s mission is inclusive, there are segregated settings available for students in need of special needs education. The special teaching group is such a setting, and according to the Education Act (SFS 2010:800, 3 chap. 11§) possible to apply when there are special reasons. LÄS MER
2. Pedagogik på social omsorgsgrund för personer med utvecklingsstörning
Sammanfattning : Huvudsyftet i avhandlingen är, med utgångspunkt i samhällets styrdokument, att beskriva hur det kan vara att leva och bo i samhället om man är en vuxen person med utvecklingsstörning. Det är av speciellt intresse att sätta dessa personers livsvillkor i relation till begrepp som goda levnadsvillkor och att reflektera över deras chanser att få en god färd genom livet. LÄS MER
3. Elever på ett anpassat individuellt gymnasieprogram : skolvardag och vändpunkter
Sammanfattning : The purpose of the study is to describe and research students roate into the programme, and what it means to students to follow a special secondary school course. The students attended a small specail needs teaching group based on the neuropsychiatric diagnosis of Asperger´s syndrome, which had been made during their years at school. LÄS MER
4. Lärares ledarskap som möjliggörande och begränsande i mötet med ’alla’ barn : En deltagarorienterad studie
Sammanfattning : The aim of this thesis is to, based on teachers’ experiences, describe and analyse meanings of teachers’ leadership in general, and in relation to children in need of special support in particular. The study was carried out within the tradition of participatory-oriented research, a research circle. LÄS MER
5. Delaktighet för elever med olika förkunskaper i matematik : en interdisciplinär studie om betydelsen av undervisningens utformning och genomförande för elevers lärande
Sammanfattning : This dissertation is about developing our knowledge of teaching and student learning through examining teaching that has been designed and implemented with in a learning study. Applying an interdisciplinary approach, this research builds knowledge of how teaching can be designed and implemented for young students with different prior knowledge of mathematics. LÄS MER