Sökning: "socialization"

Visar resultat 11 - 15 av 176 avhandlingar innehållade ordet socialization.

  1. 11. Juridiska – ett nytt språk? : En studie av juridikstudenters språkliga inskolning

    Författare :Ann Blückert; Mats Thelander; Hans Strand; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; language socialization; linguistic norms; teacher comments on student texts; undergraduate law education; legalese; community of practice; Swedish; Languages and linguistics; Språkvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation considers the language socialization of law students. One message that the law students encounter is that legal Swedish is an entirely new language. LÄS MER

  2. 12. 'Let me through, I'm a Doctor!' : Professional Socialization in the Transition from Education to Work

    Författare :Ola Lindberg; Katarina Weinehall; Andreas Fejes; Madeleine Abrandt Dahlgren; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Professional Socialization; Education-Work Transition; Employability; Medical Education; Higher Education; Professional Education; Professionalism; Practice Theory; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Based on four articles, this compilation thesis analyses the demonstrated com-petence defining a medical doctor, to the extent to which he or she acquires a high status and high level of employability in professional practice. Overall, the thesis aimed to describe and analyse professional socialization during doctors' transition from education to work. LÄS MER

  3. 13. Forskares socialisation : Kunskapssociologisk visit i doktoranders livsvärldar

    Författare :Peder Karlsson; Olle Persson; Mats Benner; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sociology; socialization; lifeworld; scientific practice; sociology of science; sociology of knowledge; sociology of scientific knowledge; Sociologi; Sociology; Sociologi; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : This thesis is an exploration into the socialization of researchers as it takes place in various research practices. Using a lifeworld-perspective, a qualitative interview-study with doctoral students from different academic milieus is conducted. LÄS MER

  4. 14. ”Mellanklass kan man kalla det” : Om tid och meningsskapande vid övergången från förskoleklass till årskurs ett

    Författare :Lina Lago; Anna-Liisa Närvänen; Karin Osvaldsson Cromdal; Ann Quennerstedt; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School transitions; preschool class; school; childhood; time; temporality; socialization; rites of passage; priming events; educational practice; Skolövergångar; förskoleklass; skola; skolstart; barndom; tid; temporalitet; socialisation; passageriter; nyckelhändelser; pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att undersöka övergången från förskoleklass till årskurs ett och hur barn lär känna och skapar mening om vad skola och förskoleklass är. Detta görs genom att studera hur övergången från förskoleklass till årskurs ett markeras genom olika aktiviteter och de processer i vilka barn tillsammans med andra barn, lärare och kontext skapar mening kring övergången. LÄS MER

  5. 15. Temporalitet och social ordning : en tidssociologisk diskussion utifrån vårdpersonals uppfattningar om handlingsmöjligheter i arbetet

    Författare :Anna-Liisa Närvänen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Biographical scheme; career; care work; organizational time; scope of action; socialization; social memoty; sociology of time; temporal order; temporal orientation; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The primary aim of the thesis is to develop a theoretical frame of reference concerning the significance of temporality for social order, how it is created, maintained and how it can be changed in interaction. The theoretical frame of reference is developed gradually and is considered as heuristic. Emphasis is placed on temporal orientation, i.e. LÄS MER