Sökning: "social science"

Visar resultat 16 - 20 av 3854 avhandlingar innehållade orden social science.

  1. 16. Kritiskt omdöme i samhällskunskap : Undervisningsutvecklande studier av samhällsanalytiskt resonerande i rättvisefrågor

    Författare :Malin Tväråna; Inger Eriksson; Johan Sandahl; Jan Löfström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; social science; civics; social science education; fairness; justice; civic reasoning; critical thinking; social science analysis; civic reasoning; teaching and learning; phenomenography; variation theory; intersubjectivity; activity theory; learning study; samhällskunskap; medborgarbildning; samhällskunskapsdidaktik; samhällsanalys; samhällsanalytiskt tänkande; kritiskt tänkande; rättvisa; ämnesdidaktik; didaktik; fenomenografi; variationsteori; intersubjektivitet; verksamhetsteori; learning study; ämnesdidaktik med inriktning mot de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik; Teaching and Learning with Specialisation in the Social Sciences Education;

    Sammanfattning : Teachers struggle to design teaching that that will promote students’ social science knowledge in accordance with the citizenship education purpose of the subject. This study aims to expand the knowledge base of social science education by exploring the meaning of, and teaching for, the ability to critically analyse essentially contested value issues, specifically fairness and justice issues, in social science. LÄS MER

  2. 17. Meaning and Action in Sustainability Science : Interpretive approaches for social-ecological systems research

    Författare :Simon West; Lisen Schultz; Lorrae van Kerkhoff; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Meaning; interpretive; social-ecological system; complexity; science-policy interface; transformation; sustainability science methodology; Sustainability Science; vetenskap om hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Social-ecological systems research is interventionist by nature. As a subset of sustainability science, social-ecological systems research aims to generate knowledge and introduce concepts that will bring about transformation. Yet scientific concepts diverge in innumerable ways when they are put to work in the world. LÄS MER

  3. 18. Utsatthetens röster

    Författare :Zulmir Becevic; Karin Osvaldsson; Philip Lalander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Young people in societal care; meaning making; experience; life stories; identity; relations; emotions; Ungdomar i samhällsvård; meningsskapande; erfarenhet; livsberättelser; identitet; relationer; emotioner; ungdomar i samhällsvård; meningsskapande; erfarenhet; livsberättelser; identitet; relationer; emotioner.;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om ungdomar i samhäilsvård och deras livsberättelser, om erfarenheter av att växa upp under kaotiska livsvillkor som karaktäriseras av psykiska problem, trasiga relationer, och andra fotmer av social utsatthet. Syftet är att undersöka hur ungdomar som är placerade i samhällsvård använder sina erfarenheteter för att skapa mening och sammanhang kring sig själva och sina liv. LÄS MER

  4. 19. Reassembling Local E-Government : A study of actors’ translations of digitalisation in public administration

    Författare :Mariana S. Gustafsson; Elin Wihlborg; Bo Persson; Antonio Cordella; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Local e-Government; digitalisation; network governance; translation; tensions; Kommunal förvaltning; digitalisering; nätverksstyrning; översättning; spänningar;

    Sammanfattning : The digitalisation of society decidedly affects public administration. Swedish public administration has long worked with information technologies for an effective and improved management of public services. But new and increased use of information technologies in society poses new challenges. LÄS MER

  5. 20. The University and the Demand for Knowledge-based Growth : The hegemonic struggle for the future of Higher Education Institutions in Finland and Estonia

    Författare :Adrià Alcoverro; Fredrika Björklund; Hans Andersson; Kristina Boréus; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Totalising; Post-Fordist capitalism; KBE; Gramsci; Bourdieu; solutionism; debauched meritocracy; science; market orientation; relational; hierarchy; autonomy; de-antagonise; competitiveness; legitimation.; Totalisering; post-fordistisk kapitalism; KBE; Gramsci; Bourdieu; lösningsorientering; tygellös meritokrati; vetenskap; marknadsorientering; relation; hierarki; autonomi; av-antagonisera; konkurrenskraft; legitimering.; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : In recent decades, Higher Education Institutions have been reformed worldwide so that they may exert a greater influence in the production of knowledge within Knowledge-based Economies (KBEs). This transformation is often explained in terms of how advanced capitalist economies need to secure a prosperous future within post-Fordist capitalism. LÄS MER