Sökning: "social samspel"
Visar resultat 1 - 5 av 185 avhandlingar innehållade orden social samspel.
1. Social stressors and their association with psychosomatic problems among adolescents : Implications for school social work
Sammanfattning : The overall aim was to investigate associations between family-, school- and individual-related social stressors and adolescents’ psychosomatic problems, and which factors might moderate these associations. A cross-sectional study design was employed to collect data and 3764 Swedish adolescents (girls 51. LÄS MER
2. Naturbaserade insatser i socialt arbete : En studie av lantgårdsbaserade dagverksamheter med sociala mål
Sammanfattning : The overall aim in this thesis is to describe and analyse how nature-based social services located in farm settings with animals are framed in the Swedish context, and what organisers/supervisors and participants holds as valuable aspects in the intervention in a selection of services. Social aspects, environmental aspects and activities, and the dynamics between them has been of specific interest. LÄS MER
3. Lära och leka med flera språk : Socialt samspel i flerspråkig förskola
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att studera barns sociala samspel med varandra och med vuxna i en flerspråkig förskolekontext. Mer specifikt studeras barnens språkanvändning i lek och i lärarledda aktiviteter, och hur barnen använder andra semiotiska resurser än språk för att åstadkomma deltagande i förskolans olika sammanhang. LÄS MER
4. Unga människor med rörelsehinder utanför arbetsmarknaden : om barriärer, sociala relationer och livsvillkor
Sammanfattning : Syftet med studien har varit att beskriva de specifika barriärer som individer med rörel-sehinder i åldrarna 20-35 år upplever att de möter i sin strävan att komma in på arbets-marknaden. Syftet har också varit att beskriva individernas livssituation under arbets-löshet och jämföra detta med livssituationen i någon form av sysselsättning. LÄS MER
5. Laughter, excitement, and suspense in preschool : Choreographing emotional stances as a multiparty achievement
Sammanfattning : Most research on emotions, including that which takes a social perspective, is directed at negative emotions and their manifestation in social situations that involve conflicts, disputes, and arguments. This thesis instead aims to address children’s heightened positive emotions and their interactional functions within the peer group and in learning encounters with teachers in preschool. LÄS MER