Sökning: "social marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 428 avhandlingar innehållade orden social marketing.

  1. 1. Social Marketing through Events

    Författare :Henrik Jutbring; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social marknadsföring; Evenemang; Beteendeförändring; Konsumentupplevelser; Publicitet; Framing theory; Social marketing; Events; Behaviour change; Consumer experience; Publicity; Framing theory;

    Sammanfattning : In today’s society, events are used as a mens to achieve a variety of goals, including increased tourism and economic improvement. Events also offer opportunities for communication, both through the visitor experience and through the publicity that is generated. LÄS MER

  2. 2. Rhetorical business : A study of marketing work in the spirit of contradiction

    Författare :Tomas Nilsson; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ethnography; consulting; professional services; knowledge-intensive services; sophists; argumentation; rhetoric; marketing work; marketing practice; Marketing; rhetorical analysis; Marketing; Marketing;

    Sammanfattning : Marketing has traditionally been understood from the perspective of marketing management. This causes problems when we study marketing practices because the normative discourse of marketing management is not particularly useful for describing the day-to-day work of marketing practitioners. This calls for marketing research from new perspectives. LÄS MER

  3. 3. Hälsingegården i omvandling : en studie av världsarvsprocessen i Hälsingland

    Författare :Martin Paju; Sveriges lantbruksuniversitet; Sveriges lantbruksuniversitet; []
    Nyckelord :LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social and Economic Geography; kulturgeografi;

    Sammanfattning : Under våren 2012 väntade ett stort antal människor runt om i landet på ett besked som bekräftade att ett antal jordbruksfastigheter och kulturmiljöer, i Gävleborgs län skulle kunde klassas som världsunika och föras upp på listan över världsarv. En lista vars innehåll styrs av konventionen om skydd av världens kultur- och naturarv, världsarvskonventionen, som är ett av FN-organet Unescos normativa instrument på natur- och kulturområdet. LÄS MER

  4. 4. Digital Marketing Strategy : B2B and Stakeholders Communication

    Författare :Maryam Lashgari; Klaus Solberg Søilen; Stefan Stieglitz; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital Media; Proximity Marketing; Beacon Technology; Social Media; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Economics and Management; Media Technology; Medieteknik; Informations- och kommunikationsteknik; Information and Communication Technology;

    Sammanfattning : Since digital media entered the business domain, many different tools and platforms have transformed the nature of business communications. This transformation has not been easy, since the journey has been accompanied by challenges from the marketers’ side against the adoption of the new platforms into the firm’s communication channels. LÄS MER

  5. 5. Progress, Hunger and Envy: Commercial Agriculture, Marketing and Social Transformation in the Venezuelan Andes

    Författare :Monica Lindh de Montoya; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; markets; rural trade; commercialization; Venezuela; entrepreneurship; social change; Social anthropology; Socialantropologi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER