Sökning: "social learning"

Visar resultat 21 - 25 av 2424 avhandlingar innehållade orden social learning.

  1. 21. Teaching with social robots

    Författare :Sara Ekström; Lena Pareto; Eva Brooks; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Robots; Educational Technology; Human-Robot Interaction; Teachers; Activity Theory; Sociala Robotar; Utbildningsteknologi; Människa- Robotinteraktion; Lärare; Aktivitetsteori; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : The school's digitalization is an ongoing process that brings new didactic opportunities, but also challenges. Social educational robots entail a complex teaching situation and affect the teacher's role, actions, and responsibilities in the classroom. LÄS MER

  2. 22. Co-constructing Expertise : Competence Development through Work-Integrated e-Learning in joint Industry-University Collaboration

    Författare :Monika Hattinger; Lars Svensson; Maria Spante; Lennart Malmsköld; Kristina M. Eriksson; Linn Gustavsson Christiernin; Anita Mirijamdotter; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Competence Development; e-Learning design; Learning activities; Co-construction; Manufacturing industry; Expert knowledge; Knotworking; Expansive Transformation; Boundary crossing; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Informatik; Informatics;

    Sammanfattning : This thesis is inter-disciplinary and proceed from the ongoing challenges of the increased digitalization, automation and robotization that impact the manufacturing industry's emergent need of high-qualified practitioners. Digitalization also challenges universities to open up to external collaboration and to design blended e-learning targeting industry knowledge needs. LÄS MER

  3. 23. Att skapa mål och mening i vakuumland : Om socialt arbete i en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga

    Författare :Daniel Olof Wiedel; Martin Molin; Urban Markström; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Activation; Municipal labour market units; social work; ethnography; organization; interactions; adolescents; Aktivering; Kommunala arbetsmarknadsinsatser; socialt arbete etnografi; organisering; interaktioner; unga; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om det sociala arbetet inom en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga (16–29 år). Avhandlingens syfte är att beskriva och förstå hur socialarbetare, som arbetar i en arbetsmarknadsinsats för unga, tolkar och använder ungas erfarenheter och önskningar i relation till organisatoriska villkor. LÄS MER

  4. 24. Learning-by-modeling : Novel Computational Approaches for Exploring the Dynamics of Learning and Self-governance in Social-ecological Systems

    Författare :Emilie Lindkvist; Maja Schlüter; Jon Norberg; Örjan Ekeberg; James Dyke; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Complex adaptive systems; Renewable resources; Adaptive management; Small-scale fisheries; Artificial intelligence; Reinforcement learning; Agent-based modeling; agent-baserade modeller; artificiell intelligens; social-ekologiska system; komplexa adaptiva system; förnyelsebara naturresurser; adaptiv förvaltning; Sustainability Science; vetenskap om hållbar utveckling;

    Sammanfattning : As a consequence of global environmental change, sustainable management and governance of natural resources face critical challenges, such as dealing with non-linear dynamics, increased resource variability, and uncertainty. This thesis seeks to address some of these challenges by using simulation models. LÄS MER

  5. 25. Social Aspects of Strategizing Industrial Digitalization

    Författare :Linnea Carlsson; Ulrika Lundh Snis; Ulrika Lundh Snis; Anna Karin Olsson; Monika Hattinger; Anna Ståhlbröst; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Industrial digitalization; Social aspects; Dynamic Capabilities; Organizational capabilities; Strategizing; Texturizing; Industrial Work-Integrated Learning; Industriell digitalisering; Sociala aspekter; Dynamic Capabilities; Organisatoriska förmågor; Strategizing; Texturizing; Industriellt Arbetsintegrerat lärande; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : This thesis aims to contribute to understanding how contemporary Swedish manufacturing organizations can strategize industrial digitalization with an emerging focus on social aspects. It complements earlier research by highlighting Swedish manufacturing organizations as they stand at the intersection of Industry 4.0 and Industry 5.0. LÄS MER