Sökning: "social kognition"

Visar resultat 6 - 10 av 42 avhandlingar innehållade orden social kognition.

  1. 6. Cognitive structures as factors in social cognition : four empirical studies of implicit personality theory

    Författare :Jacek Hochwälder; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social kognition; Psychology; Psykologi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Cognition in interned adolescents : aspects of executive functions and training

    Författare :Olov Nordvall; Bert Jonsson; Anna Stigsdotter Neely; Anne H. Berman; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; interned youth; adolescence; antisocial behavior; executive functions; cognitive training; transfer; performance-based measures; self-assessment; impulsivity; Psychology; psykologi;

    Sammanfattning : This doctoral thesis examines adolescents with a history of antisocial behavior with a focus on investigating executive functioning, impulsivity and experiences of everyday executive problems. The thesis further investigates the associations between self-reported and performance-based measures. LÄS MER

  3. 8. Signs for Developing Reading : Sign Language and Reading Development in Deaf and Hard-of-Hearing Children

    Författare :Emil Holmer; Mikael Heimann; Mary Rudner; Ruth Campbell; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Deaf and hard-of-hearing; intervention; sign language; reading development; word reading; reading comprehension; working memory; imitation; Theory of Mind; Döva och hörselskadade barn; intervention; teckenspråk; läsutveckling; ordläsning; läsförståelse; arbetsminne; imitation; Theory of Mind;

    Sammanfattning : Reading development is supported by strong language skills, not least in deaf and hard-of-hearing (DHH) children. The work in the present thesis investigates reading development in DHH children who use sign language, attend Regional Special Needs Schools (RSNS) in Sweden and are learning to read. LÄS MER

  4. 9. Fats in Mind : Effects of Omega-3 Fatty Acids on Cognition and Behaviour in Childhood

    Författare :Ulrika Birberg Thornberg; Thomas Karlsson; Magnus Lindgren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Cognition; Omega-3 Fatty Acids; Children; ADHD; Executive Functions; kognition; omega-3 fettsyror; barn; ADHD; exekutiva funktioner; Psychology; Psykologi;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to examine possible effects of omega-3 fatty acids on children’s cognition and behavior. Longitudinal as well as cross-sectional comparisons were made among children with typical development and children with ADHD /at risk developing ADHD. LÄS MER

  5. 10. Lärande och låtsaslek - ett kognitionsvetenskapligt utvecklingsperspektiv

    Författare :Mikael Jensen; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Regulator; Imitation; Social aktivitet; Leksignal; Lekhandling; Transfer;

    Sammanfattning : Denna licentiatuppsats är en tvärvetenskaplig undersökning kring lärandets relation till låtsaslek. Ur ett kognitionsvetenskapligt perspektiv är förmågan att låtsas något av en gåta. Därför är det särskilt intressant att undersöka hur barnet kan nå denna förmåga. LÄS MER