Sökning: "social inkludering"
Visar resultat 16 - 20 av 46 avhandlingar innehållade orden social inkludering.
16. Barns kamratrelationer i förskolan : Samhörighet tillhörighet vänskap utanförskap
Sammanfattning : Studien är en kartläggning av 353 barns sociala relationer i förskolan med fokus på deras kamrat- och vänskapsrelationer. Studien handlar också om pedagogers uppfattningar om barnens sociala egenskaper och färdigheter. LÄS MER
17. In the Name of Energy Efficiency : Justice and energy poverty in the energy transition of Swedish housing
Sammanfattning : The energy transition of housing is accelerating in parallel with economic inequality reaching historically high levels. There is thus an opportunity to reduce inequalities in living conditions, but also a risk that the costs of the transition are unequally distributed and aggravate existing inequalities. LÄS MER
18. Mellan princip och praktik : Samtal om hur universell utformning förstås och praktiseras i Sverige
Sammanfattning : Universell utformning (härefter UD efter engelskans Universal Design) handlar omdesign som inkluderar alla människor, inklusive personer medfunktionsnedsättningar. UD finns med som en förpliktelse i FN:s konvention omrättigheter för personer med funktionsnedsättning. LÄS MER
19. Universell utformning i praktiken : förståelse, genomförande och samskapande
Sammanfattning : The thesis is a compilation of four articles and deals with Universal design in practice. This concept for designing for all is according to the Swedish Parliament and Government a guiding principle for the society. It is part of the implementation of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities. LÄS MER
20. Mellan policy och praktik : En studie om nyanlända elevers pedagogiska och sociala inkludering i skolan
Sammanfattning : The overall aim of the thesis is to investigate how schools’ formal and informal structures affect the pedagogical and social inclusion of newly arrived students, as well as how newly arrived students in grades 7-9 and school staff themselves understand and handle these structures. Formal structures refer to forms of pedagogical measures for newly arrived students. LÄS MER