Sökning: "skype"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet skype.

  1. 1. Elever syns på nätet : Multimodala texter och autentiska mottagare

    Författare :Dan Åkerlund; Anna Slotte-Lüttge; Ria Heilä-Ylikallio; Ola Erstad; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; skolan; lärande; kommunikation; autentiska mottagare; en dator per elev; klassbloggar; Skype; berättande; foto; demokrati; deliberativ; läroplan; multimodalitet; abduktiv ansats; DBR; fiktionsnivå; bildens presens; ; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Studien tar sin utgångspunkt i att alla elever med all sannolikhet kommer att ha en dator av något slag som sitt främsta redskap i skolan inom bara några få år. Det övergripande syftet är att bidra till fördjupade kunskaper kring vad utvecklingen av datorstödd multimodal textproduktion och kommunikation på och över nätet kan innebära i en skolkontext. LÄS MER

  2. 2. Appar och agency : Barns interaktion med pekplattor i förskolan

    Författare :Petra Petersen; Ann-Carita Evaldsson; Susanne Kjällander; Marie Leijon; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital tablets; preschool; children s agency; affordance; minority language; video ethnography; Design for Learning; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This study explores young children's use of digital tablets in Swedish preschool environments, with special interest in how the use of digital tablets may affect children's agency. A multimodal, design theoretical approach was used, combined with sociology of childhood, to highlight the dynamics between children's agency and the affordances provided by the digital tablets. LÄS MER

  3. 3. Motstånd, måsten och möjligheter : Gymnasielärare om medie- och informationskunnighet i ett digitaliserat svenskämne

    Författare :Ann-Kristin Hamberg; Christina Olin-Scheller; Pia Sundqvist; Per-Olof Erixon; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogik; medie- och informationskunnighet; svenska; gymnasieskolan; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This licentiate thesis aims to explore how teachers comprehend, transform and teach media and information literacy in the courses Swedish 1, 2 and 3 in Swedish upper secondary school. The empirical data is based on semi-structured interviews with eight teachers in Swedish upper secondary school. LÄS MER

  4. 4. Radiographic quality workflow : in the digitized healthcare environment

    Författare :Kerstin Hillergård; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis emphasizes two different aspects — how radiographers use knowledge in image production work and perceive a radiographic quality workflow in the digitized healthcare environment using PACS — both because these aspects are cornerstones in the delivery of radiographic work and because the two aspects are related to one another. The aim was to inform the field of radiography of changes related to digital imaging production work by understanding how radiographers use their knowledge in work and perceive a radiographic quality workflow in detail. LÄS MER

  5. 5. Implementation and use of Web-based National Guidelines in Child Healthcare

    Författare :Johanna Tell; Johan Sanmartin Berglund; Ewy Olander; Peter Anderberg; Blekinge Tekniska Högskola; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Child healthcare; nurses; health promotion; information and communication technology; implementation; applied health technology;

    Sammanfattning : In Sweden, child healthcare (CHC) is an important health promotion setting, providing universal and targeted interventions. High demands on child healthcare and the competences of CHC nurses, highlight the importance of access to supportive web-based guidelines in everyday work. LÄS MER