Sökning: "skräck film"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden skräck film.

  1. 1. De mörka labyrinterna : Gotiken i litteratur, film, musik och rollspel

    Författare :Mattias Fyhr; Jönköping University; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Gotik; gotisk roman; gotisk litteratur; skräckromantik; skräck; Inger Edelfeldt; Mare Kandre; Per Hagman; Alexander Ahndoril; Nikanor Teratologen; Magnus Dahlström; Bruno K Öijer; Åsa Grennvall; Horace Walpole; Ann Radcliffe; Matthew Gregory Lewis; Mary Shelley; Charles Maturin; Edgar Allan Poe; Lovecraft; Bret Easton Ellis; Neil Gaiman; Lovecraft; The Cure; Cortex; The Damned; Emperor; Fields of the Nephilim; Freddie Wadling; Joy Division; Sisters of Mercy; Lucio Fulci goth; vampyrer; monster; Literature; Litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. De mörka labyrinterna : gotiken i litteratur, film, musik och rollspel

    Författare :Mattias Fyhr; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Gotisk litteratur; Skräckfilm; Skräck i konsten; Rollspel;

    Sammanfattning : Behandlar Inger Edelfeldt, Mare Kandre, Per Hagman, Alexander Ahndoril, Nikanor Teratologen, Magnus Dahlström, Bruno K Öijer, Åsa Grennvall, Horace Walpole, Ann Radcliffe, Matthew Gregory Lewis, Mary Shelley, Charles Maturin, Edgar Allan Poe med flera.... LÄS MER

  3. 3. Berättandets möjligheter : Multimodala berättelser och estetiska lärprocesser

    Författare :Märtha Andersson; Lena Kåreland; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; aesthetic learning processes; children; ethnography; interaction; meaning-making; multimodal learning; narrative; school; socio-cultural perspective; barn; berättande; estetiska lärprocesser; etnografi; interaktion; meningsskapande; multimodalt lärande; skola; sociokulturellt perspektiv; barn; berättande; estetiska lärprocesser; etnografi; interaktion; meningsskapande; multimodalt lärande; skola; sociokulturellt perspektiv; Svenska med didaktisk inriktning; Swedish and Education;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate meaning-making in pupils' multimodal narratives that have emerged in aesthetic learning processes. To, with the support of ethnographic methods and theories of narrative and multimodality, study the resources and strategies used by the pupils. LÄS MER