Sökning: "skolväsende"

Hittade 2 avhandlingar innehållade ordet skolväsende.

  1. 1. Skol-TV - traditioner, visioner och former : en studie av skol-TV:s förutsättningar, framväxt och utveckling under 1960-talet

    Författare :Margareta Borg; Filmvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Television; medier i undervisning; skolväsende; fiktion och icke-fiktion; modernitet; eurocentrism; Film- och teatervetenskap; Cinema and Theater theory and history; skol-TV; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : This dissertation is about the introduction of school television in Sweden during the 1960?s. It focuses partly on formal and institutional attitudes and values, as in the educational system, and it is partly an investigation of the actual programmes made. LÄS MER

  2. 2. Enabling Media : Infrastructures, imaginaries and cultural techniques in Swedish and Estonian visual arts education

    Författare :Ingrid Forsler; Michael Forsman; Staffan Ericson; Geoffrey Bowker; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; visual arts education; teacher training; educational technology; Sweden; Estonia; infrastructures; cultural techniques; sociotechnical imaginaries; visual methods; infrastructural imagination; media literacy; infrastructure literacy; bildämnet; lärarutbildning; utbildningsteknologier; Sverige; Estland; infrastrukturer; kulturtekniker; sociotekniska föreställningar; visuella metoder; infrastrukturell föreställningsförmåga; mediekunnighet; infrastrukturlitteracitet; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap; Kritisk kulturteori; Critical and Cultural Theory; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : This dissertation explores the media environments of visual arts education in Sweden and Estonia and how educators understand, negotiate and enable this infrastructure. Based on the notion that the ongoing digitalization of the educational system in these countries makes established practices appear, it further discusses how visual arts education as a school subject is shaped in relation to different technologies for image making and school administration. LÄS MER