Sökning: "skolkontext"

Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade ordet skolkontext.

  1. 1. ”Why Do We Even Bully?” : Exploring the Social Processes of Bullying in Two Swedish Elementary Schools

    Författare :Joakim Strindberg; Paul Horton; Robert Thornberg; Johannes Lunneblad; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; bullying; participant roles; social status; inclusion; exclusion; social stigmatisation; social marginalisation; loneliness; school context; social ecology; mobbning; deltagarroller; social status; inkludering; exkludering; social stigmatisering; social marginalisering; ensamhet; skolkontext; social ekologi; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to explore and deepen the understanding of pupils’ experiences of bullying and their reflections on why bullying may occur and be maintained in school, despite pupils’ understanding that bullying is wrong. This aim is examined in four articles. LÄS MER

  2. 2. Historiemedvetande - Elevers tidsförståelse i en skolkontext

    Författare :Nanny Hartsmar; Malmö högskola; []
    Nyckelord :consciousness of history; contextual; heterogenous school contexts; history; history instruction; socio-cultural; time; understanding of time;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att med utgångspunkt i undervisning gestalta och förklara grundskoleelevers historiemedvetande. Ett andra syfte med min studie är att lyfta fram och problematisera förutsättningar för att genom undervisning utveckla historiemedvetandet. LÄS MER

  3. 3. Historiemedvetande. Elevers tidsförståelse i en skolkontext

    Författare :Nanny Hartsmar; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; didaktik; Pedagogik; Pedagogy and didactics; contextual; Consciousness of history; heterogeneous school contexts; history; history instruction; socio-cultural; understanding of time; time; Psychology; Psykologi;

    Sammanfattning : The main aim of the study is to explain how pupils´ consciousness of history in comprehensive school is formed and created by teaching. A second aim is to emphasize and to problematise the prerequisites for developing the consciousness of history through teaching. The empirical data consists of three parts: 1. LÄS MER

  4. 4. Response to Intervention - en specialdidaktisk modell för att förebygga lässvårigheter : Från samlat forskningsläge till tillämpning i svensk skolkontext

    Författare :Camilla Nilvius; Idor Svensson; Linda Fälth; Tarja Alatalo; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; response to intervention RtI ; multitiered system of support MTSS ; reading; at risk; reading difficulties; primary education; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The Response to Intervention model originated in the United States. The model aims to prevent learning difficulties through early identification and thus early intervention. The goal is that no student should fall behind “No child left behind”. LÄS MER

  5. 5. Vardagsvåld, mobbning och mobbningsförebyggande arbete i svensk skolkontext

    Författare :Paula Larsson; Kristina Ström; Camilla Hällgren; Högskolan i Gävle; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Two related phenomena - everyday violence and school bullying - are the subject of this thesis. The thesis's aim was to develop knowledge about everyday violence and bullying in school. The aim was also to develop knowledge about planning and bullying intervention in a local context. LÄS MER