Sökning: "skolan och stress"
Visar resultat 1 - 5 av 26 avhandlingar innehållade orden skolan och stress.
1. Close to the edge : discursive, gendered and embodied stress in modern youth
Sammanfattning : Background Adolescent subjective health and mental problems have become a public health concern not only in Sweden but worldwide. The overall aim of this thesis is to deepen and widen the understanding of young peoples’ subjective health, psychosomatic and stress-related problems. LÄS MER
2. Motstånd och konformitet : Om manliga yrkeselevers liv och identitetsskapande i relation till kärnämnena
Sammanfattning : Denna studie bygger på en fältstudie i två klasser på gymnasieskolans Byggprogram. Intresset är riktat mot hur ett antal ungdomar, vilka samtliga är pojkar och i varierande grad är ointresserade av så kallade teoretiska studier, förhåller sig till kärnämnena. LÄS MER
3. Diagnostics of stator insulatin by dielectric response and variable frequency partial discharge measurements : a study of varied low frequencies in stator insulation, with particular attention to end-winding stress-grading
Sammanfattning : Stator insulation is a critical to the reliability of electrical generators and motors. It is common industrial practice to use electrical measurement of partial discharges (PD) and some form of current-voltage measurement as part of the condition assessment of stator insulation at maintenance times. LÄS MER
4. Microarray Based Gene Expression Analysis in Cancer Research
Sammanfattning : Biotechnological inventions during the 20th century have resulted in a wide range of approaches for explorations in the functional genomics field. Microarray technology is one of the recent advances which have provided us with snapshots of which genes are expressed in cells of various tissues and diseases. LÄS MER
5. Ungdomars strävan mot att lyckas och nå framgång i livet – skolan som hälsofrämjande arena
Sammanfattning : Syfte: Avhandlingens övergripande syfte var att öka kunskapen om perspektiv på ungdomars hälsa som utgångspunkt för att utveckla hälsofrämjande insatser i skolan.Metod: Studie I hade en kvantitativ beskrivande tvärsnittsdesign. LÄS MER