Sökning: "självbild lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden självbild lärande.

  1. 1. Aspergern, det är jag : En intervjustudie om att leva med Asperger syndrom

    Författare :Gunvor Larsson Abbad; Ann-Christin Cederborg; Mikael Heimann; Tomas Tjus; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Asperger syndrome; everyday life; diagnosis; close relationships; selfimage; normality; empowerment; Asperger syndrom; vardagsliv; diagnos; nära relationer; självbild; normalitet; empowerment; Disability research; Handikappsforskning;

    Sammanfattning : The overall purpose of this interview-study is to increase the knowledge and understanding of persons with Asperger syndrome. For each participant has common and unique aspects been described. The ambition has been to illuminate their perspective of their situation in life and develop the understanding of their quality of life. LÄS MER

  2. 2. Skrivande som handling och möte - gymnasieelever om skrivuppgifter, tidsvillkor och bedömning i svenskämnet

    Författare :Suzanne Parmenius-Swärd; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; gymnasiet; bedömning; identitet och skrivande; självbild; svenskämnets skrivande; skrivuppgift; Uppsatsskrivande; timeconditions; writing instruction; writing identity; upper secondary school; activity theory writing study; self conception; school subject of Swedish; self image; assessment; written composition; school essay; uppsatsskrivande;

    Sammanfattning : The purpose of this dissertation is to explore how students in upper secondary school can feel, react and cope with writing tasks, time conditions and assessment in the subject of Swedish. The study deals with two upper secondary classes from different schools, one at a natural science programme, one at an aesthetical programme with music as an area of emphasis. LÄS MER

  3. 3. Perspektiv på lärande och förändring i organisationer

    Författare :Sören Augustinsson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Industrial Work Environment; Industriell produktionsmiljö;

    Sammanfattning : Uppsatsen ger olika perspektiv på och söker förståelse för anställdas handlande i organisationer utifrån temat lärande och förändring. Uppsatsen grundar sig på en studie av nitton organisationer med tio till tjugoanställda. Metoden är intervjuer och dokumentstudier. LÄS MER

  4. 4. In whose eyes am I technical? : Exploring the ‘problem’ of the (non)technical girl

    Författare :Ulrika Sultan; Jonas Hallström; Cecilia Axell; Inga-Britt Skogh; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technology education; Girls’ interest in technology; Gender; Technical; STEM; Teknikdidaktik; Flickors teknikintresse; Genus; Teknisk; STEM;

    Sammanfattning : In Sweden, girls’ non-interest in technology education and technological careers has been a topic of focus for many years, both in general and in politics, and it has influenced how the subject has been taught in schools. The thesis aims to critically examine the ‘problem’ of the (non)technical girl. LÄS MER

  5. 5. Reading achievement : Its relation to home literacy, self-regulation, academic self-concept, and goal orientation in children and adolescents

    Författare :Lena Swalander; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Psychopedagogy; Psychology; Writing; Computers; Home literacy; Reading attitude; Goal orientation; Reading ability; Academic self-concept; Self-regulated learning; Pedagogisk psykologi; Psykologi;

    Sammanfattning : The studies in this doctoral thesis investigated how home literacy, self regulation, academic self-concept, and goal orientation influence reading ability. Study 1 investigated the effect of family-based prerequisites, reading attitude, and self-regulated learning on reading ability. LÄS MER