Sökning: "services marketing"

Visar resultat 16 - 20 av 93 avhandlingar innehållade orden services marketing.

  1. 16. Hjälp för att bevara eller förändra? : Åldersrelaterade diskurser om omsorg, stöd och service

    Författare :Sara Erlandsson; Marta Szebehely; Mats Börjesson; Håkan Jönson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; age; care; disability; disability service; eldercare; older people; discourse; governmentality; policy; marketing; websites; Social Work; socialt arbete;

    Sammanfattning : This thesis analyses the categorisation of adult persons who need help to cope in everyday life as either older persons or persons with a disability. Despite the development of social services in the Scandinavian countries being guided by the principles of universalism and equality, adults in need of care have different rights to support depending on their current age and at which age disability occurs. LÄS MER

  2. 17. Constructing Consumer Knowledge in Market Research : An Ethnography of Epistemics

    Författare :Johan Nilsson; Claes-Fredrik Helgesson; Lotta Björklund Larsen; Franck Cochoy; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; market research; commissioned knowledge production; epistemics; Sweden; marketing; ESOMAR; ethnography; epistemography; epistemic culture.; marknadsundersökningar; uppdragsbaserad kunskapsproduktion; det epistemiska; marknadsföring; ESOMAR; etnografi; epistemografi; kunskapskultur;

    Sammanfattning : Market research pervades society. It is an endeavour that connects marketing practice with methods similar to social science. Further, market research results appear as knowledge produced to inform recipients towards making productive business decisions and as a commodity sold to commissioning clients. LÄS MER

  3. 18. Brand Sensuality and Consumer-Based Brand Equity

    Författare :Clarinda Rodrigues; Bertil Hultén; Portugal University of Porto; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Marketing; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Contemporary branding and sensory marketing literature stresses the significance and positive impact of sensory dimensions through brand sensuality in relation to brand experiences within a value-generating process. Moreover, it also accounts for the need to fulfill a research gap concerning how sensory dimensions contribute to enhance consumer-based brand equity when consumers experience products and services. LÄS MER

  4. 19. On Value and Waste

    Författare :Peter Wallström; Kristian Widén; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Value; Waste; Marketing; Resource-based view; RBV; Construction Engineering and Management; Byggproduktion;

    Sammanfattning : Value and waste are concepts that are used in improvement projects. In lean the concepts are fairly simple. Reduce the waste and the value has increased. However, value is both multidimensional and differs over time. LÄS MER

  5. 20. Hit med pengarna! : Sparandets genealogi och den finansiella övertalningens vetandekonst

    Författare :Dick Forslund; Pierre Guillet de Monthoux; Thomas Bay; Adam Arvidsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; financial marketing; financial services; emotion; advertisement; subjectification; Finansiell marknadsföring; känsla; reklam; subjektivering; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Idag pågår i hela västvärlden försök att finansiellt utbilda allmänheten. Vi möts överallt av finansiell reklam. I de nya budskapen om bra finansiellt beteende finns en ny slags moralism – det är tesen i denna avhandlings kritiska genealogi över penningsparandets påbjudna sanningar, moral och känsloliv under två århundraden. LÄS MER