Sökning: "service sektor"

Visar resultat 11 - 15 av 22 avhandlingar innehållade orden service sektor.

  1. 11. Hållbart utvecklingsarbete i vård och omsorg : Ett institutionellt perspektiv på projekt i en professionell och byråkratisk kontext

    Författare :Emanuel Åhlfeldt; Lennart Svensson; Daniel Persson-Thunqvist; Margareta Bredmar; Christian Jensen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Sustainability; sustainable change; long-term effects; project organization; implementation; professionalism; new institutional theory; Hållbart utvecklingsarbete; långsiktiga effekter; projektorganisation; implementering; professionalism; nyinstitutionell organisationsteori;

    Sammanfattning : Det drivs många utvecklingsprojekt inom offentlig sektor, men det saknas kunskap om hur dessa projekt kan bidra till ett hållbart utvecklingsarbete. Syftet med avhandlingen är att förstå och förklara hur resultat och kunskap från utvecklingsprojekt kan integreras i den ordinarie verksamheten i offentliga organisationer och bidra till långsiktiga effekter, som har ett värde för brukarna, organisationen och de anställda. LÄS MER

  2. 12. Working with the Fogbow : Design and Reconfiguration of services and Participation in E-Government

    Författare :Annelie Ekelin; Högskolan i Kalmar; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Information Technology; e-government; e-democracy; Technoscience Studies; Informatics; 24-timmarsmyndigheten; serviceutveckling inom offentlig sektor; medborgarperspektiv; Informatik;

    Sammanfattning : This thesis is about the metaphors of the rainbow and the fogbow, investigations and evaluations, public Internet monitors, writing women, reflections and discussions about politics, design and democracy. It is also about the ongoing re-structuring of participation in service design within the development of E-Government. LÄS MER

  3. 13. Understanding Innovation as an Approach to Increasing Customer Value in the Context of the Public Sector

    Författare :Klas Palm; Håkan Wiklund; Johan Lilja; Sverker Alänge; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Innovation; Customer value; Organizational ambidexterity; Exploration and Exploitation; Leadership in the public sector; New Public Management.; Innovation; Kundvärde; Organisatorisk simultankapacitet; Exploration och Explotation; Ledarskap i offentlig sektor; New Public Management.;

    Sammanfattning : We live in a society that is constantly developing. New challenges and new opportunities emerge all the time. Fortunately, human beings have a fantastic ability to adapt and find new solutions in new situations, i.e. LÄS MER

  4. 14. Tjänstegarantin : Verktyg eller symbol?

    Författare :Pia Renman; Patrik Larsson; Jan Ch Karlsson; Helge Ramsdal; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Tjänstegaranti; Överföring av idéer; New Public Management; Målkonflikter; Svenska kommuner; Intervjuer; Working Life Science; Arbetsvetenskap;

    Sammanfattning : For several decades, there has been a transfer of ideas from the private sector to the public sector on how to modernize the organization. One widespread idea is the service guarantee. However, when ideas are transferred from one domain to another and implemented in a different context, they are also always transformed. LÄS MER

  5. 15. Lean in the Public Sector : Possibilities and Limitations

    Författare :Erik Drotz; Bozena Poksinska; Ingela Bäckström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The demands on efficiency and quality in the public sector have increased over the past few years, which have raised the need for strategies on how the public sector can be improved (Denhardt and Denhardt, 2000). Consequently, the concept of Lean production, or just Lean, have become increasingly spread, especially in health care, but also in government agencies, police, military and social services. LÄS MER