Sökning: "semantiska relationer"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden semantiska relationer.
1. Robots That Understand Natural Language Instructions and Resolve Ambiguities
Sammanfattning : Verbal communication is a key challenge in human-robot interaction. For effective verbal interaction, understanding natural language instructions and clarifying ambiguous user requests are crucial for robots. In real-world environments, the instructions can be ambiguous for many reasons. LÄS MER
2. Inside the Guru's Gate : Ritual Uses of Texts among the Sikhs in Varanasi
Sammanfattning : Summary: For religious Sikhs, the Guru Granth Sahib is a holy scripture which enshrines ontologically divine words and the teaching and revelatory experiences of historical human Gurus. Simultaneously the Sikhs have taken the concept of a sacred scripture much further than any other religious community by treating the Guru Granth Sahib as a living Guru invested with spiritual authority and agency to guide humans and establish relationships to the divine. LÄS MER
3. Facing the Illusion Piece by Piece : Face Recognition for Persons with Learning Disability
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte var att undersöka ansiktsigenkänning för personer med och utan utvecklingsstörning. Tre specifika forskningsfrågor undersöktes:1. Hur ser interaktionen ut mellan familjaritet med ansikten och familjaritet med miljöer när det gäller bildigenkänning för personer med utvecklingsstörning?2. LÄS MER
4. Antonyms in Context : A Corpus-Based Semantic Analysis of Swedish Descriptive Adjectives
Sammanfattning : How are antonym relations acquired? What types of lexical information can be extracted from corpora and how? How can this information be encoded in a lexicon? The work in this book was developed within the framework of WordNet. A further elaborated lexical model is suggested, as well as methods for implementing it. LÄS MER
5. Det flerspråkiga NO-klassrummet : en studie om translanguaging som läranderesurs i ett NO-klassrum
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att synliggöra flerspråkiga elevers användning av sina första- och andraspråk i ett flerspråkigt NO-klassrum där man använder och uppmuntrar translanguaging och tydliggöra om och i så fall på vilka sätt dessa processer kan skapa förutsättningar för lärande. Avhandlingen utgår från sociokulturella teorier om språk och lärande, med särskilt fokus på social-semiotiska perspektiv. LÄS MER